• Äldre 20 Apr 19:29
    1709 visningar
    2 svar
    2
    1709

    Ägglossning pergotime?

    Fick mens 31/3, började med pergo dag 7 (enkeldos) åt alltså pergotime 6-10 april, varför jag inte startade dag 5 är en lång historia.
    Har ett barn sedan innan, också med hjälp av pergo.
    Igår eftermiddag och i förmiddags hade jag extremt ont i magen/äggstockarna.
    Vad tror ni om testen?
    Har haft sex alla dagar sedan den 6 april förutom torsdagen den 10 april och lördagen den 19 april. O andra sidan hade vi sex sent den 18e.. Vad tror ni om denna bild?
    Ägglossning eller inte?


  • Svar på tråden Ägglossning pergotime?
  • Äldre 20 Apr 19:52
    #1

    Jag tror på ägglossning, mest för att jag själv aldrig fick fullt utslag på äl-testerna. Iaf av dom tester jag köpt från testlagret. Samtidigt fick jag en glad gubbe på clearblue's digitala med samma urin, så jag vet att jag ägglossat. Jag lärde mig att läsa av testerna utifrån min egna kropp, trots att jag aldrig fick starkt utslag så såg man åtminstone en stegring. Dessutom får jag också extrema ägglossningssmärtor som man inte kan missa, så det säger ju sig självt :) Jag skulle i ditt fall utgå från smärtorna du hade (när äl skedde alltså) och hoppas att det går vägen :)

    Jag själv har PCO och har tagit en hel del kurer pergotime. Men eftersom jag blir så torr (dvs inga äl-flytningar) så ska vi börja med hormonprutor istället. Jag har blivit gravid två gånger av pergotime, men tyvärr har jag fått missfall alla mina graviditeter (varit gravid totalt 3 gånger, en spontan ägglossning).

    Jag håller tummarna för dig :)

  • Äldre 13 May 22:34
    #2
    LadyNB skrev 2014-04-20 19:29:56 följande:
    Fick mens 31/3, började med pergo dag 7 (enkeldos) åt alltså pergotime 6-10 april, varför jag inte startade dag 5 är en lång historia.
    Har ett barn sedan innan, också med hjälp av pergo.
    Igår eftermiddag och i förmiddags hade jag extremt ont i magen/äggstockarna.
    Vad tror ni om testen?
    Har haft sex alla dagar sedan den 6 april förutom torsdagen den 10 april och lördagen den 19 april. O andra sidan hade vi sex sent den 18e.. Vad tror ni om denna bild?
    Ägglossning eller inte?

     


    Kollar dom inte äl med blodprov ??
Svar på tråden Ägglossning pergotime?