• Vattenliljan

Fler ruvare som vill följas åt?

Jag går runt här hemma och blir smått tokig på att inte kunna prata av mig med någon som fattar. Är det någon annan ruvare där ute som känner likadant? Ska vi följas åt? Jag fick ett 2-dagars-embryo (upptinat) insatt den 11:e april och tänker väl testa ca 5:e maj. Känns så långt bort! Ni?

• Svar på tråden Fler ruvare som vill följas åt?
  • jbnntn

hej vattenliljan !
    Precis som du går jag här hemma och blir galen på denna ovissheten om det tar sig eller inte! idag är jag på ruvardag 6, jag satte in en 2 dagars 4 celligt den 15:e april. Detta var ett FET och det är mitt första försök! Som det är nu känner jag efter hela tiden. Det jag känner av är ju en molande värk, samt ett pirr,bubbel i livmodern. men ingenting annat mer än humöret svänger kraftigt. använder du med lutinus vaggisar ? Jag har testdag den 1 Maj och det är ju en evighet dit!! Skönt att kunna snacka av sig med någon som kan förstå, jag har själv tänkt att starta upp en egen tråd, så gissa om jag blev glad när jag såg din tråd ! :D

• Darling82

Här är en till ruvare! Fick ett tvådagars insatt igår 21/4 och har testdag 6/5. Känns riktigt långt dit! Är första försöket. Använder lutinus, funkar bra men rätt mycke kladd. Har fortfarande ont sen äp. Är orolig och förväntansfull om vartannat.

• jbnntn

Hej darling82. ja det är ju en hel del kladd med latinus, hur många tar du om dagen, jag behöver endast ta morgon och kväll då jag kör i naturlig cykel. Kul att vi är flera som ligger nära i tiden! Hoppas ju att detta ska gå vägen för oss alla 3 :D

• 4ever

Här är en till ruvare fick tillbaka en 2 dagars i fredgas så är på rd 3 idag :)

• Darling82
    jbnntn skrev 2014-04-21 21:49:09 följande:

Hej darling82. ja det är ju en hel del kladd med latinus, hur många tar du om dagen, jag behöver endast ta morgon och kväll då jag kör i naturlig cykel. Kul att vi är flera som ligger nära i tiden! Hoppas ju att detta ska gå vägen för oss alla 3 :D

Tar tre om dan, så får se nu när jag börjar jobba igen hur det blir att mecka med.

Jo är roligt att kunna följas åt! Håller tummarna för fina pluss!!
  • Vattenliljan

Åh, vad kul att det var några som "nappade"! :p Känns som att det blir lite lättare när man kan stötta varandra.

Jag tar Lutinus och Progynon tre gånger om dagen (+ att jag smörjer in med nån kräm mot svampinfektion då jag lyckades dra på mig en sån typ direkt). Stör mig jättemycket på kladdet! Har liksom ingen lust till sex heller när det är geggigt och äckligt där nere...

Hur ser er historia ut sen innan? Jag gjorde min första IVF i augusti 2012. Blev gravid direkt och har nu en son som fyllde ett för några dagar sen. Vi hade försökt i drygt två år innan vi började med IVF så vi var verkligen överlyckliga när det tog på första försöket!

Började försöka igen i augusti 2013, men fick inte prova IVF igen förrän efter årsskiftet. Så i januari satte de in ett av mina frysta embryon. Plussade på testdagen men fick missfall tre dagar senare. :( Så därför kommer jag testa lite senare den här gången. Typ en vecka efter testdagen som läkaren gav oss tänkte jag.

• jbnntn

hej igen!

Jag blev gravid med våran dotter på naturlig väg 2011 hon är född i december.
    Sen blev jag gravid och fick ett X (utomkvedshavandeskap) på högersida november 2012, höger äggledare blev akutopererad och togs bort! Och detta hände mig igen redan i januari 2013, blev gravida igen med ett X och även då blev det en akutoperation och min vänstra äggledare opererades bort. Jag var 23 år och fick beskedet att jag nu inte längre kan få barn på egen hand, och våran längtan efter ett syskon var ju så stort!
    Och nu då så startade vi våran IVF i Januari men blev överstimulerad så jag kom aldrig till ET, men nu äntligen fick jag tillbaka vårat enda och förhoppningsvis guldägget av 21 st plockade men endast detta klarade sig till frysen och upptiningen!

Hur går det för dig? har du några syntom?
    Själv testade jag igår, självklart var det ett fett MINUS! orkade verkligen inte hålla mig ! Det var då Ruvar dag 8

• Darling82

Hej!

Är vårt första IVF nu har inte lyckats på naturlig väg och det är IVF med ISCI. Under utredningen framkom det ganska fort att det var manlig faktor. Sambons båda spermaprov var helt tomma. Det höll på att knäcka oss helt där i december förra året precis innan jul. I februari i år gjordes en testikelbiopsi men superbra resultat. Det fanns spermier och det fanns så mycket att det gick att frysa, vilket är väldigt ovanligt sa kliniken.

De frysta spermierna kunde användas nu till första försöket. När bebisverkstan inte funkade, innan utredningen trodde jag felet låg hos mig. Har haft giftstruma och är opererad för detta och problem med sköldkörteln kan ju påverka fertiliteten. Men sen visste vi också att sambons operation efter en testikelvridning som liten kunde ha påverkat hans fertilitet.

Ruvardag 4 idag, väntan känns sjukt lång. Har jätteont i brösten, men det kanske fortfarande är ovitrellen som sitter i?! Ont i magen till och från, värre efter ny insättning av lutinus så det kan ju vara bieffekt från den. Är så mycket hormoner man pillat i sig nu!

Svar på tråden Fler ruvare som vill följas åt?