Kasper2013 skrev 2014-04-20 21:27:42 följande:
Hej! Jag är nybliven mamma till en liten kille och vill kunna hålla koll på våra mattider. Vi ammar mest men ibland har vi varit tvugna att ta flaksan också. Nån som har nåt tips på en bra app att använda för att hålla koll på alla tider?? Börjar bli klurigt att hålla allt i huvudet ^^) På natten har det t.o.m blivit att jag börjat hitta på att han ätit fast än att han inte gjort det (försöker skriva ner på ett papper bedvid sängen). Supertacksam för svar och tips!!
Nu förstår jag inte riktigt. Du hittar på att han har ätit? För vem "hittar du på"? Nu hoppas jag att jag missförstår men struntar du i att ge honom mat för att du låtsas att du har gett honom redan? Eller säger du till pappan att du har ammat fast du inte har gjort det? Hur menar du, för nu förstår jag faktiskt inte riktigt?
Om pojken är sjuk och du måste hålla reda på hur många ml han äter så bör du pumpa ut bröstmjölken och ge i snipa/flaska - genom amning kan jag förstå att det är svårt att bedöma hur mycket han får i sig. Men hur ni gör där borde väl BVC veta? BVC har schema som du kan få som du kan fylla i hur mycket han har ätit och när så att du och de kan få en översikt kring hur ofta/mycket han äter om åtgärder behövs sättas in. De kan säkert rekommendera appar, om du tycker att det är lättare, som är anpassade efter just ditt barns matbehov och den koll som just ni behöver kring hans mattider.