• Svar på tråden Melatonin för bättre äggkvalitet?
  • Zinfandel

Melatonin är troligtvis det enda som det finns studier på att det verkligen förbättrar äggkvalitén. Jag har skrivit lite om det här
    fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php

Om du loggar in på Medscape så hittar du studien där. Det är dessutom receptfritt i USA.

Däremot är det lite nono vid immunologiska orsaker till infertilitet men som vanligt, vad är värst Flört

Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Trinity78
    Zinfandel skrev 2014-04-22 11:33:15 följande:
    Melatonin är troligtvis det enda som det finns studier på att det verkligen förbättrar äggkvalitén. Jag har skrivit lite om det här
    fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskot...

Om du loggar in på Medscape så hittar du studien där. Det är dessutom receptfritt i USA.

Däremot är det lite nono vid immunologiska orsaker till infertilitet men som vanligt, vad är värst Flört

Lycka till {#emotions_dlg.flower}
    Mycket intressant! Lite synd med NK-celler dock. Jag har endometrios och förmodligen NK-celler i livmodern som gör att det inte fäster.
    Reproductively challenged
  • Libra1

Jag funderar på att testa melatonin nu vid nästa försök. Det kan det väl vara värt? Vi har gjort 4 färskförsök och jag har varit gravid 2 gånger. Vi får aldrig några ägg till frysen och oftast är där bara ett som är tillräckligt bra för att fås tillbaka. Mitt AMH-värde är iofs väldigt högt, 10, och jag fyller snart 38. Jag får ut bra med ägg (mellan 7-14) och oftast blir 30-50% befruktade. Är det kanske för bra resultat för att använda sig utav melatonin då? Vad tror ni? Jag tycker nämligen det känns lite läskigt att äta på eget bevåg. Men hjälper det så hade det ju varit fantastiskt.

Det skulle vara väldigt intressant att höra om era erfarenheter kring detta. :)

Vad händer om man tar det när man har endometrios?

Har ni diskuterat med er läkare om detta?

• Tiger201008

Melatonin? Det har min son som insomningsmedicin:/ vad är det som gör att man blir lättare gravid?

• Sthlmsthlm

Har också läst om det, men jag fattade inte var själva medicinen heter eller hur man tar det. Är det någon som vet mer om det?

• Zinfandel
    Sthlmsthlm skrev 2014-08-17 21:05:57 följande:

Har också läst om det, men jag fattade inte var själva medicinen heter eller hur man tar det. Är det någon som vet mer om det?

Melatonin är receptbelagt i Sverige men receptfritt i tex USA. Bör ej tas vid immunologiska åkommor.
Svar på tråden Melatonin för bättre äggkvalitet?