• Puzzel25

Fiddeli

Hej min systerdotter heter Fiddeli som tilltalsnamn.Vad tycker ni om det???

• Svar på tråden Fiddeli
  • MansonDust

Hur uttalas det ? Fiddelli eller Fiddeliiii ?

• Karedo

Hej.. det var ovanligt men jag tycker det är fint... Kram

• zazla

Alltså...det låter som en hund. Men det är en ganska gulligt namn

• Puzzel25

Betoning på i:et på slutet.

• Fille Fjonkan

Jag gillar det! Nänmde det själv för maken för bara ett par veckor sedan som förslag till framtida bebis, men han var inte särskilt imponerad.

Svårt att låta bli att tänka på tv-serien "Den vita steten" bara. För visst hette hon väl så?

• Fille Fjonkan

Den vita _stenen_, skulle det stå

• Aziza

Tycker det är sött! Fast stavningen Fideli som i originalet gillar jag bäst.

• BasicGirl

Väldigt fint tycker jag, jag vet en som döpt sitt barn till det

• Hunny

Nej inget favoritnamn, låter som ett pudelnamn.

• sarah

Ovanlotgt, lite konstigt men himla söt faktiskt!
    Jag skulle dock stavat Fiddeli om det ska utalas så Fiddelli får mig att vilja säga fiddelllli

• sarah

oj sorry... såg nu att hon faktiskt inte stavade med två L.

• Fru H

Jättefint tycker , men så associerar jag det också till en av mina gamla elever, som hette Fideli och var en himla trevlig tjej. Jag föredar den stavningen framför den med två d.

• Fru H

Jättefint tycker _jag_, och så _föredrar_ jag den ena stavningen framför den andra..

Avslöjar jag att jag är lärare kan jag ju åtminstone försöka leva upp till myten att jag ska kunna allt och veta allt, och särskilt hur saker och ting stavas..

• Trikarn

Tycker att det är ett fint och anorlunda namn..Min dotter heter Korall så man kansäga att jag har en förkärlek för namn som*sticker ut*

• lillamilla75

låter som taget ur sagornas värld, älvnamn...
    Först tyckte jag USCH, men nu när man tänker på det så blir det bättre och bättre...

• Fidelie

Vi hade Fidelie (så tänkte vi stava det) som aktuellt namn LÄNGE i vår namndiskussion. Tycker fortfarande att det är jättesött, men det blir inte det. Det är två andra namn som tagit över. Har en förkärlek för lite ovanliga namn, så vi har bestämt oss för att hålla namnen för oss själva tills vår lilla kommit till världen. Orkar inte med alla som ska tycka ditt och datt, utan vi vill välja helt fritt utan påverkan

En sak som avgjort att det inte blev Fidelie är att vi bor i Norge (min man är norsk) och det namnet existerar inte här. Så vi var rädda att det skulle bli lite för ovanligt... Fast jag egentligen inte vill tänka så

• TOPPKLOCKA

Hej!

Jag tycker det är jätte fint. Läste det namnet på ett pasta paket men fastnade för det.
    KRAM

Svar på tråden Fiddeli