KattenH81 skrev 2014-04-21 02:41:17 följande:
Har min lilla sovandes i sin just nu! Hon är tre mån nu och ligger alltid i sitt babynest i sängen. Har dock den billigare varianten från jollyroom men ser typ likadan ut, dock utan den vikbara väggen (man monterar helt av en sida istället).
Har även jag sytt egna lakan. Köpte ett vanligt och delade det i fyra delar. Gällande sängkläder är sådana till vaggor/vagnar ganska bra i storlek.
Lilltjejen har dock ingen kudde i nestet dock tunt täcke (eg en fjärdedels normalstor fleecefilt fast i bomullspåslakan). Fleece direkt på bebisen tycker jag inte om - blir ofta megavarmt men är ju ett plastigt material.
Jag har funderat på att köpa ett babynest, synd bara att de är så dyra, de jag hittar kostar runt 800kr..
Då kanske det blir så att jag syr lakan själv, jag är ingen baddare på att sy men lakan borde jag ju fixa, speciellt om man köper ett stort och delar i 4 delar, då är det ju inte så avancerat ;)
Har du en normalhög säng som babysängen står vid? Vi har en kontinentalsäng och ska försöka komma på nått sätt för att "spänna" fast den med babysängen, annars får vi skjuta allt mot väggen..
Hur har du gjort?