8 veckors bebis fått tbx eksem trots medicinering.
Min son är 8 veckor och fick för ett tag sen "eksem" vi trodde de var plitor men efter ett tag blev det extremt så vi sökte hjälp, läkaren sa att de inte var plitor utan mkt smärtsamma eksem som blivit stafylokocker. Vi gick där ifrån med antibiotika och en kräm som skulle lindra, skulle även ge honom Alvedon mot smärtan.
Nu har vi avslutat behandlingen för två dagar sen och igår blossade utslagen upp igen och han blev jätteröd så jag ringde in till 1177 och dom tyckte de var konstigt att de kommit tillbaka.
Dom sa även att vi skulle ringa imorgon för att komma in så de skulle få titta på han.
Iaf skulle vilja ha tips på vad ni skulle kunna tänka er vad de skulle kunna vara?
Innan han började med antibiotika kladdade hans ögon ofta igen (trång tårkanal sa dom på bvc) men de försvann när han fick antibiotika men har nu kommit tbx! sa de till 1177 och dom sa att de kunde vara ett samband...
Hans eksem blossar upp till och från, de är alltid kvar men kan hålla en "normal" färg eller vad man kan säga, sen när han blir ledsen så blir han JÄTTERÖD eller efter att han har ätit (ammar).
kan själv tänka mig att han har nån matallergi men borde allergisymtom försvinna av antibiotika?
Känner att jag behöver stöd och idéer vad de skulle kunna vara fram tills vi kommer dit imorgon.
Är tacksam för alla trevliga svar!
(ursäktar om jag skriver konstigt eller fel :))