• Bbuzz

    41 & still goding strong...eller?

    Ja, då ska jag erkänna....har graviditetspanik! Alltså panik att INTE bli gravid mera. Har en snart 12-åring hemma och var klar med allt vad graviditeter heter redan där...tills nu! Träffar en ny kärlek som är 15 år yngre än mej och utan barn....så barnkär och barnlängtande...förlovade och ska gifta oss i sommar. Köpt en underbart hus, har stabil ekonomi, bra förutsättningar på alla sätt förutom min magiska ålder. Grrrrr!!!! Känner mej som max 30+ hahahahaha! Oopppps...var visst 41 :) Ja, vi har inte använt preventivmedel alls. Har regelbunden menstruation. Är normalviktig, aktiv och äter bra mat för det mesta. Har dock haft en jädra otur då min blivande man jobbar utomlands längre perioder och han har fasiken prickat in jobb varenda ägglossning....förutom för 1 vecka sen. Nu går jag och är skengravid tror jag....spänner och drar som bara den ovanför blygdbenet och i ryggslutet som molande mensvärk och har så gjort sen innan helgen ca 9 dagar innan beräknad mens. Känns inte som vanligt men det kanske bara är gammal hederlig mensvärk ändå! Tänk om det bara kunde bli så man slipper fundera på om och ifall det ska gå vägen? Vore ju inte konstigt om det blev nu med tanke på planerat bröllop, en utlandsresa om en månad osv..... Ja vi får se....det ligger ett test i lådan i badrummet och väntar tills efter helgen...om inget hänt på mensfronten vill säga. Vi får hålla tummar och tår hörni! Jag håller er underrättade ;)

  • Svar på tråden 41 & still goding strong...eller?
  • LinneaSvea

    Bbuzz, nyfiken, hur har det gått??? Har du testat? Jag väntar och längtar också och känner alltför väl igen mig i skengravidkänslorna. är på dag 27 men känner att mensen är på gång. jättetråkigt! Men lycka till!!!

  • Bbuzz

    Äh det är väl bara vanliga PMS smärtor jag haft...inte fått mens än men är beräknad enligt mensappen till idag. Men men...på't igen inte sant?????

  • Bbuzz

    En vecka sen mens men den kom med dunder och brak verkligen,,,,,såååååå ont! Så nope....inte gravid....får fokusera på stundande bröllop i stället :)

Svar på tråden 41 & still goding strong...eller?