• MaraiaK

Urgent!

Jag är en medelålders kvinna från Finland, jobbar heltid inom åldringsvården.Har två vuxna barn som studerar. Var gift i 25 år med en våldsam man som missbrukade alkohol och mediciner. Alla hans pengar gick åt till missbruket, jag måste ta lån för att vi skulle överleva. Tyvärr ledde det till en skuldspiral som blev värre och värre. En stor del av skulderna gick till utdrivning och jag måste ännu i minst  5 år betala av skulderna, ca 30 % av min lön dras av och jag lever på existensminimum. Är nu skild från min f.d man och för några år sedan hittade jag via internet en ny man, som bor i Malaysia. Vi passar perfekt ihop och han vill flytta till Finland, vi vill gifta oss och leva resten av våra liv tillsammans. Det enda problemet vi nu har är pengar, han jobbar natt och dag för att få ihop alla nödvändiga medel men det är svårt. Jag kan inte hjälpa honom mycket och något lån får jag inte från banken. Vi längtar efter varandra dag och natt och det som försvårar saken är att jag blev sjuk för några månader sedan, man hittade ett allvarligt hjärtfel ocj jag har nu pace-maker. Ingen vet hur snabbt min sjukdom kommer att framskrida, det enda vi vill är att få vara tillsammans. Allt känns hopplöst, finns det någon som kan hjälpa oss så skulle jag vara evigt tacksam. Tack på förhand!

• Svar på tråden Urgent!
  • MaraiaK

Ursäkta om jag skrev otydligt. Min högsta önskan är att få denna man hit till Finland, det är det jag vill ha hjälp med. Råd, pengar, lån, vad som helst. Jag har inget att förlora, men kanske något att vinna. Den som inte varit i en sådan här situation kan säkert inte förstå, men jag gör ändå ett försök.

• Dixie

Förlåt om jag är pessimistisk, men detta låter inte trovärdigt.... du har alltså hittat din livs kärlek i Malaysia, du har aldrig träffat honom men försöker nu få ihop pengar till hans resa.....

• Långbenopluto
    Dixie skrev 2014-04-21 22:05:17 följande:
    Förlåt om jag är pessimistisk, men detta låter inte trovärdigt.... du har alltså hittat din livs kärlek i Malaysia, du har aldrig träffat honom men försöker nu få ihop pengar till hans resa.....

Precis min tanke.....
  • Fia 28
    Dixie skrev 2014-04-21 22:05:17 följande:
    Precis!

Vill han så gärna flytta hit så får han nog spara ihop pengarna själv!
  • Göteborgsmamman75

Låt mig gissa. Han är flygkapten eller militär. Och har pengar men kan inte få loss dem just nu.

Alltså det verkar som om du blir utsatt för ett romance scam. Ganska vanligt bedrägeri. Men även om han skulle finnas på riktigt varför kan du inte resa och hälsa på honom i Malaysia först. Ni känner ju inte varandra han kanske inte är din typ. Varför måste du nödvändigt skaffa en man som bor så långt bort särskilt då du är sjuk. Tänk om du blir sjuk när han är i Finland. Han kommer ju vara helt beroende av dig särskilt om det nu är som han säger att han är luspank.

Svar på tråden Urgent!