• gosling

Pyjamasparty/ 6 års kalas

Dotten har bjudit in 4 flickor till sitt kalas. Hon vill ha pyjamasparty. Har skrivit i inbjudan att hon gärna vill att de kommer i pyjamas oh med ossedjur. Kalaset är mellan 13.00-15.30. Bjuder på kakor och tårta. Frågan är nu vad jag ska hitta på på detta kalas. Hon vill gärna hoppa i min säng ( jättestor) men sen då? Tips på lekar med tema pyjamasparty tack:)

• Svar på tråden Pyjamasparty/ 6 års kalas
  • whitestar

Konstig tid för pyamasparty.. Man brukar väl se film, äta kanske lite popcorn till, ha kuddkrig

• gosling

Konstig tid? Men jösses människa. Om mitt barn vill ha tema pyjamasparty på sitt kalas så spelar väl inte tiden någon roll???

Jag frågade efter tips på lekar mm, inte åsikt om tid.

• whitestar

Du behöver väl inte vara otrevlig för det, påpekade bara eftersom mina erfarenheter är att man brukar lägga pyamaspartyn på kvällskvisten, gav ju även lite förslag. Kom på mer saker, berätta ( barnvänliga) spökhistorier eller läsa sagor kanske

• Erfdgt

Med tanke på att dom "bara" är 6år, så kan det nog vara lika så bra att det inte är på kvällstid. Trots pyjamasparty! För det går utmärkt att ha det vilken tid som helst :) Vad roligt för din dotter med pyjamasparty. Jag älskade det när jag var liten och har frågat min dotter (8år i år) om hon vill ha det, men icket :P

Har du frågat din dotter om vad hon skulle vilja göra? Alltså vad hon tycker hänger ihop med pyjamasparty? :)

Min dotter har varit inbjudan på pyjamasparty och dom har fikat/ätit och sedan har det inte varit just någon "planerad aktivitet", utan dom har lekt och dansat disco. På ett så såg dom film och det hade visst varit lyckat. På ett så hade dom fått måla naglarna och dekorera med stenar osv. Sånt där ställer sig ju föräldrar lite olika till, men även då hade dom haft väldigt roligt.

Det enda som varit planerat är fiskdamm/skattjakt, där dom fått godispåsar.

Men, det jag vill ha sagt, är att det kanske inte är nödvändigt med någon aktivitet? :)

• gosling

Tack för tipsen. Film är ju inte så kul på ett kalas.... Så det hoppar vi över. Äta gör vi; tårta.
    Som jag skrev så har jag frågat och dottern vill hoppa i min säng.... Skattjakt blir det, behöver lite tips på lekar nu. Tack:)

Svar på tråden Pyjamasparty/ 6 års kalas