• kalleanka123

    behöver råd

    Visste inte riktigt vart jag skulle placera detta , jag är ny på den här sidan.Jag är en 17 årig tjej som bor hemma hos mina föräldrar ,men för tillfället hemma hos min syster och pluggar på gymnasiet
    De senaste 1-2 åren har jag börjar må ganska dåligt och känner mig konstant trött och har knappt nån ork för någonting. Mina betyg har sjunkit och min frånvaro har blivit hög, de har gjort att ja känner mig konstant stressad och deppig men jag inte orken att ta tag i det. Jag har tidigare alltid varit ganska skötsam och har aldrig haft svårt för att få höga betyg. Det känns som att min hjärna inte funkar som jag vill och att plugga känns nästan omöjligt, ja glömmer lätt bort saker och har svårt att somna på nätterna trots att jag är trött och seg hela dagarna, de har gjort att mina föräldrar är arga på mig konstant och tycker att jag är lat, jag har försökt förklara för dom hur jag mår men vi kan inte kommunicera med varandra och jag har väldigt svårt för att visa mina känslor öppet, så istället gör dom narr av ,härmar mig och säger att jag tbara tycker synd om mig själv. Så jag går ofta bara in på mitt rum och gråter utan att veta varför. Ja kan inte hitta en exakt anledning till varför jag mår dåligt. Jag har varit i ett dåligt förhållande i tre år som tog slut för ett år sen, som bara gjorde att jag mådde konstant dåligt och ja gick alltid runt med ångest och en klump i magen. Mina föräldrar har jag aldrig kunnat prata med om hur jag mår, dom är inte så förstående dem blir mer irriterade och ber mig ta tag i mitt liv. Jag trivs inte hemma då de bara känns som jag är ivägen och min mamma kan vara ganska okänslig och elak ibland. Jag har varit på vårdcentralen och tagit blodprover och EKG för min trötthet och hjärtklappning men de visade inget fel så nu har jag fått en tid hos deras psykolog. Jag har försökt kolla lite om de finns nån möjlighet att jag få bo ensam nånstans för att kunna sköta skolan och slippa bråka med mina föräldrar eftersom de bara gör att jag mår sämre. Vad ska jag göra och vad finns det för alternativ ?


Svar på tråden behöver råd