• Stårschan

Långt på ena sidan huvudet, kort på andra

Vad tycker du om assymetriska frisyrer där håret är längre på ena sidan huvudet och kortklippt eller rentav rakat på andra sidan huvudet?

Frågeställningen gäller i första hand när denna frisyr sitter på en kvinna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Långt på ena sidan huvudet, kort på andra
  • La Lola

Gräsligt jävla fult!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Stårschan

Jag tycker också att det ser riktigt hemskt ut, och tycker att det är mycket märkligt att något som ser så stympande ut har slagit igenom och blivit så inne. Men man ska väl inte förstå allt här i världen heller... Förvånande också att frisyren går över åldersgränserna, och har slagit både hos tjejer och tanter.

• BeanBag

Helt ok. Hår är ju så lätt att förändra så det tycker jag man kan leka med hur mycket som helst.

• Stårschan

Nja, det är väl ungefär lika fränt som att ha byxor med ett kort och ett långt ben. Vissa tycker säkert att det också skulle vara jättesnyggt, men inte jag.

• RosaGrisen

Skulle säga att frågan är ganska svår att svara på. Det beror helt på vilken sorts frisyr man har. Jag har svårt för när håret är långt på ena sidan (nedanför axlarna) och så rakat på andra sidan. Tycker inte att det är speciellt snyggt på någon. Men en kort asymmetrisk frisyr kan vara riktigt snyggt på någon som passar i det. Jag har själv en sån frisyr och trivs otroligt bra i det och har fått höra många gånger att jag passar otroligt bra i det (något jag aldrig fick höra med någon av mina andra frisyrer)

• kivirush

Det funkar på vissa och andra passar inte alls i det. Det är alltså precis som med mycket annat.

• Aileen Allannah

På rätt person är det skitsnyggt. Men man måste kunna bära upp det med stilen i övrigt också, inte bara raka av håret på ena sidan och anse att man är rockig och rebellisk. Mainstream HM-tjej (typ som jag själv) ska nog tänka sig lite för innan man gör det, det ser lätt väldigt malplacerat ut.

• Rosebud
    Butikslager skrev 2014-04-22 10:03:13 följande:
    Ni förstår bara inte hur fränt det är! :)
    Har sett flera  fräsiga tjinonor i assymetrisk frilla, men liksom med klädsel är det väl inget
    man gärna vill kommentera inför personen ifråga. Det får räcka med en uppskattande blick och ett
    leende. 
  • Mandel

Beror på vilken sorts hår och hur stor skillnaden är i längden. 
    Sedan spelar så klart personens övrig stil roll för hur det ser ut.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Pissenisse

Det finns vissa tjejer som ser snygga ut i en frisyr där ena sidan är rakad(dock finns det fler med frisyren än antalet som passar i den) men en ojämn page ser galet fult ut. Jag förstår verkligen inte varför de gör så medvetet! Det ser ju ut som om de går runt och lutar huvudet.

• fluu

Saker ska vara rakt eller i regelbundna mönster.... annars blir det kaos i mitt huvud ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • skruttan8

Idag tycker jag det är fult på de flesta. Klippte mig så 35 år gammal och jag kände mig som en fjortis, slutade med en kort symmetrisk jättesnygg frisyr. Exempel ovan var dock väldigt, det är inte fint på längre frisyrer tycker jag.

• Sissel

Det kan vara jättefint, men det kan också vara fult. Beror på hur bra det är gjort samt på vem det är.

• Påven Johanna

Snyggt på en ung tjej som jobbar i den lokala matbutik jag ofta frekventerar - extremt otäckt fult på Lotta Engberg. 

Svar på tråden Långt på ena sidan huvudet, kort på andra