• wings

Dammig hårborste!

Hej! Jag har haft min hårborste i kanske 1 månad nu och bara efter ca 2 veckor efter jag köpte den så blir det massa dammtussar längst ner på piggarna. Är det bara jag som får det så lätt? Det känns inte så fräscht att borsta håret när det är massa damm i hårborsten.
    Måste jag rengöra den varannan vecka, är inte det väldigt kort tid? Eller har jag så skitigt hår?!
    Jag duschar håret 2 gånger per vecka. 

• Svar på tråden Dammig hårborste!
  • nozpa

I min tangleteezer blir det så när jag borstar dotterns hår. Skitäckligt. Men jag tvättar den med vatten o schampo då och då.

• wings

Okej. Blir det så i din egna borste? 
    Jag har aldrig hört någon annan ha det här problemet så tycker det är så jobbigt :P Jag måste ju ha jätteskitigt hår..

• nozpa
    wings skrev 2014-04-22 11:05:31 följande:
    Okej. Blir det så i din egna borste? 
    Jag har aldrig hört någon annan ha det här problemet så tycker det är så jobbigt :P Jag måste ju ha jätteskitigt hår..
    Alltså jag använder ju samma borste ibland, så det kan ju vara från mig också i den. I mina andra har jag aldrig upplevt detta. Varken med mitt eller dotterns hår.
    Och jag tror inte att man helt plötsligt blivit en dammsamlare. :) Jag tvättar håret varje dag, och dottern varannan ungefär. Och båda har ljust hår, så hade det varit en massa damm i håret hade det ju synts. :P
  • Fjärilslarv

tar du bort håret som du har borstat ifrån den då?

• wings
    Fjärilslarv skrev 2014-04-22 12:39:56 följande:
    tar du bort håret som du har borstat ifrån den då?
    Ja det gör jag varje dag. Men dom små dammtussarna blir kvar längst ner..
  • Fjärilslarv
    wings skrev 2014-04-22 12:41:02 följande:
    Ja det gör jag varje dag. Men dom små dammtussarna blir kvar längst ner..
    tvätta den i tvättmaskinen det gör jag i en tvättpåse, tillsammans med mina hårsnoddar.
  • Tekaka
    Fjärilslarv skrev 2014-04-22 12:41:36 följande:
    tvätta den i tvättmaskinen det gör jag i en tvättpåse, tillsammans med mina hårsnoddar.
    låter inte bra att tvätta en hårborste i tvättmaskin.kan man ju förstöra trumman utav!
  • Fjärilslarv
    Tekaka skrev 2014-04-22 12:50:14 följande:
    låter inte bra att tvätta en hårborste i tvättmaskin.kan man ju förstöra trumman utav!
    i en tvättpåse....
  • Litet My

Skönt med fler som har dammigt hår, jag har långt och tjockt hår säkert därför det fastnar damm. Brukar ta en diskborste just för det och skrubba av hårborsten ibland.

• wings

Jo jag har tvättat förut men ska man verkligen behöva göra det så ofta?  Jaja, får helt enkelt bli att tvätta borsten varannan vecka =)

Svar på tråden Dammig hårborste!