• lyckanilivet

Vilket märke av folsyra?

Hej! Jag och sambon försöker bli gravida och jag tänkte börja med folsyra. Vilket märke rekomenderar ni? :)

• Svar på tråden Vilket märke av folsyra?
  • Fjärilslarv

jag köpte apotekets egna.

• Alltide

Jag har ätit Apotekets egna, men vet att många äter ACO's, kanske är de mindre? De jag ätit har känts som ubåtar och tillsammans med mitt illamående så har varje gång varit en plåga.

• Tokfrans

multivitamin kvinna från kronan va den bästa för mig, får i sig exakta mängden folsyra samt allt annat

Multivitamin Kvinna
    Kosttillskott med vitaminer och mineraler som är speciellt anpassade till kvinnors ökade behov av järn och folsyra. Ger ett extra tillskott av folsyra som bidrar till immunsystemets normala funktion och bidrar till vävnadstillväxt hos gravida. Folsyra och järn bidrar till minskad trötthet och utmattning. Järn bidrar till normal bildning av röda blodkroppar och hemoglobin. 100 tabletter.

Dosering: 1 tablett/dygn. Tabletten sväljs med ett glas vatten eller annan dryck. Rekommenderad daglig dos bör ej överskridas. För höga doser av vitaminer och mineraler kan vara skadliga för hälsan. Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost. 

• Pandamamma79
    Tokfrans skrev 2014-04-22 13:41:35 följande:

multivitamin kvinna från kronan va den bästa för mig, får i sig exakta mängden folsyra samt allt annat

Multivitamin Kvinna
    Kosttillskott med vitaminer och mineraler som är speciellt anpassade till kvinnors ökade behov av järn och folsyra. Ger ett extra tillskott av folsyra som bidrar till immunsystemets normala funktion och bidrar till vävnadstillväxt hos gravida. Folsyra och järn bidrar till minskad trötthet och utmattning. Järn bidrar till normal bildning av röda blodkroppar och hemoglobin. 100 tabletter.

Dosering: 1 tablett/dygn. Tabletten sväljs med ett glas vatten eller annan dryck. Rekommenderad daglig dos bör ej överskridas. För höga doser av vitaminer och mineraler kan vara skadliga för hälsan. Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost. 

Järn bör man bara ta om man har brist.
  • Pimpinellan
    Pandamamma79 skrev 2014-04-22 15:19:23 följande:

Ja,precis,jag t.e.x ska verkligen inte ta det "bara för att".
  • Tokfrans
    Pandamamma79 skrev 2014-04-22 15:19:23 följande:
    jo därför jag skrev -bäst för mig-
  • Fjärilslarv

jag tar apotekets folsyra och mutlivitamin för kvinna. jag har ibs och tränar hårt så jag behöver extra.

Svar på tråden Vilket märke av folsyra?