Grannarna förstör min sommar
Vi har en stor underbar altan som jag älskar. Den funkar nästan som ett extrarum på vår och sommar.
Allt skulle vara bra om det inte vore för våra irriterande grannar!
Vi har grannar på båda sidor, men störs inte av några andra på gatan än just dem som bor precis bredvid oss. De LÅTER hela tiden! Varje gång jag tänker sätta mig på altanen i lugn och ro och sola/läsa/äta så slutar det med att jag blir irriterad och går in.
Dels har det ett barn i tvåårsåldern som måste vara världens missnöjdaste unge. H*n gnäller/skriker så fort h*n inte får precis som han vill och däremellan skrikpratar h*n högt. Och som inte det räckte så pratar föräldrarna NONSTOP med henom! "SKA DU SITTA DÄR?" "VILL DU GUNGA?" JA, TIIIITTTTTA VILKEN FIN BLOMMA/FJÄRIL/SNIGEL/FLUGA!!" "NEJNEJ! INTE HÄLLA SAND DÄÄÄÄÄR!" osv. Alltid med hurtfrisk käck halvskrikande röst.
Föräldrarna är nästan ännu mera störande än barnet, som ju ändå är ett barn. De sitter även ute och pratar högt i telefon, tar med sig radion ut, sitter och plinkar på olika instrument eller bara är ute och LÅTER!
Visst, jag räknar INTE med att det ska vara knäpptyst i ett villaområde med små tomter som ligger tätt, och jag hör även de andra grannarna ibland. Men det är ibland, på ett normalt sätt. Inte hela j**la tiden, och inte i 110 decibel. Inte måste man väl lyssna på radio i trädgården?
Vad gör man?! De förstör verkligen min sommar, och jag tycker att de är sjukt hänsynslösa.