Katta tigger...
I torsdags köpte jag och sambon en busig och snäll kattunge på 14 veckor. Problemet är att hon tigger varje gång man äter! När vi exempelvis äter middag tar hon sig upp på bordet och klänger vid tallrikarna, vi får därför alltid tar ner henne och sen gör hon samma jäkla sak tills vi ätit klart med en hel del slit och skills.... När vi äter kvällsfika i soffan så klänger hon lika mycket, om inte mer. När jag lagar mat i köket eller brer en macka så klättrar hon upp för mitt ben för att också få. Jamar och gnäller gör hon också under detta beteende.
Blir så himla trött på detta. Ser till att hon äter samtidigt som oss. Hon får äta ensam i köket, och vi sitter vid matbordet som är i vardagsrummet. Men det hjälper inte. Hon springer in till oss i alla fall. Hon kan knappast vara hungrig då hon äter samtidigt som oss (även ett par gånger mer än oss).
Tror jag kan skylla på de förra ägarna. Jag frågade dem om vi ska tänka på något särskilt när det kommer till mat. Och de skrattade bara så där finurligt och sa att hon minsann äter allt och har fått smaka väldigt många gånger. Därför känns det ju väldigt uppenbart att hon suttit vid/på bordet och fått mat av de andra när de ätit
Jag vet inte hur jag ska göra. Lyfter ner och lyfter ner från bordet men det hjälps inte alls. Jag är själv uppvuxen med både djur och katter, och katter har jag och familjen själva fött upp förut. Men vi har aldrig stött på detta problem då vi lärt dem från början, så nu känner jag mig bara som ett frågetecken kring det hela