• Anonym (honungsälskande)

Honung för svårläkta sår och svamp??

Finns här någon som provat honung på svamp??
    Jag har provat det på fotsvamp ( fötterna blir kladdiga) det fick sitta på hela dagen och jag gick utan sockar i sandaler. Fungerade bra för mig. ( badade oxo med äppelcidervinäger efter dusch)

Svårläkta sår??
    Jag har provat det på svårläkta sår, jag hadde ett på ena handen som ej ville läka efter en vecka. Jag smetade då in honung på såret och satte ett plåster på. Såret började sedan ta ihop och läka efter en dag med detta.

Jag har svamp i underlivet som inget verkar bita på funderar på att prova där med.. hmm
    Någon som provat det??

• Svar på tråden Honung för svårläkta sår och svamp??
  • Drottningen70

Eftersom svamp gillar sött, så tror jag inte det är särskilt lämpligt med honung. Däremot fungerar honung som rena miraklet på små sår, och på spruckna läppar.

Jag gick med typ kladdiga fötter pga honungen en vecka då jag ej tålde det receptfria medlet på apoteket.. Min svamp försvann av det, om svampen hadde gillat honung så hadde den väl ökat??

• fialotta28

Honung har bra effekt mot svamp i munnen (källa: palliaitiv medicin och vård Peter Strang) så har svårt att se att det inte även skulle kunna ha effekt i underlivet.

Anonym (koko) skrev 2014-04-23 13:58:25 följande:
    Kör på kokosnötsolja mot svampinfektion speciellt i underlivet, bekämpar svampen bättre!
    www.sunwarrior.com/news/50-of-the-best-uses-f.../

Hur använder man oljan?? på underlivet eller invärtes??
  • fialotta28
    fialotta28 skrev 2014-04-23 14:06:48 följande:
    Honung har bra effekt mot svamp i munnen (källa: palliaitiv medicin och vård Peter Strang) så har svårt att se att det inte även skulle kunna ha effekt i underlivet.
    Har visst blivit lite pluggskadad när jag slänger in en källa....
    fialotta28 skrev 2014-04-23 14:06:48 följande:
    Honung har bra effekt mot svamp i munnen (källa: palliaitiv medicin och vård Peter Strang) så har svårt att se att det inte även skulle kunna ha effekt i underlivet
    Låter fint
  • Anonym (koko)
    Anonym (honungsälskande) skrev 2014-04-23 14:08:07 följande:
    Låter fint
    Notera att det ska vara rå honung, inte sån man typ slänger i teet. Den innehåller tillsatser och fel sorts socker. :)
  • Anonym (koko)
    Anonym (honungsälskande) skrev 2014-04-23 14:06:56 följande:

Både och! Jag brukar rulla kokosnötsoljan till en lillfingertjock stav, rulla plastfilm runt och stoppa in i frysen. Sen skär man av en kanske 2cm-stor bit och kör up i fiffi och sover med det över natten. Sen kan man ta lite och smörja runt utanpå hur ofta man vill.
  • Anonym (f)
    Anonym (honungsälskande) skrev 2014-04-23 14:06:56 följande:

Undrar jag också hur ska man få upp det liksom?
    Anonym (koko) skrev 2014-04-23 14:10:12 följande:
    Notera att det ska vara rå honung, inte sån man typ slänger i teet. Den innehåller tillsatser och fel sorts socker. :)

okej till sår och fötterna har jag då bara använt vanlig honung.
    Var köper ni manuka honung och kokosnötolja??
  • Anonym (koko)
    Anonym (honungsälskande) skrev 2014-04-23 14:22:41 följande:

okej till sår och fötterna har jag då bara använt vanlig honung.
    Var köper ni manuka honung och kokosnötolja??
    Jag bor inte i sverige men här finns det att köpa på matvarubutiker. Där all matlagningsolja olja och honung finns. Annars amazon.co.uk!
    Anonym (koko) skrev 2014-04-23 15:02:21 följande:
    Jag bor inte i sverige men här finns det att köpa på matvarubutiker. Där all matlagningsolja olja och honung finns. Annars amazon.co.uk!

Jag hittade på hälsokosten. .-)
Svar på tråden Honung för svårläkta sår och svamp??