-
-
Svar på tråden Tvätta håret mindre fett
-
Har du testat att torrtvätta med t.ex. rågmjöl?
-
Jag brukar kunna vänja håret på 2-4 veckor. Använder silikonfritt schampo som även är fritt från mineraloljor. Då håller det sig längre. Jag använder barnängen.
-
Har du provat torrschampoo? :)
-
Balsammetoden kanske kan vara nåt för dig.
-
Hm inte hört talas om, hur tvättar man med rågmjöl? :)Sticka skrev 2014-04-23 17:19:46 följande:Har du testat att torrtvätta med t.ex. rågmjöl?Okej, jag köpte nyss schampo som inte ska innehålla sånt så får se hur det funkar!Lena skrev 2014-04-23 17:26:11 följande:Jag brukar kunna vänja håret på 2-4 veckor. Använder silikonfritt schampo som även är fritt från mineraloljor. Då håller det sig längre. Jag använder barnängen.Jag har testat torrschampo och det funkar ju så det inte ser så fett ut, men det är ju mer "quick-fix", vill gärna att håret inte ska bli fett så fort :)Scoops skrev 2014-04-23 17:35:53 följande:Har du provat torrschampoo? :)Jag har funderat lite på bm! Men tänkte börja med att vänja håret att tvätta mer sällan och sen får jag se :)Alana skrev 2014-04-23 18:01:43 följande:Balsammetoden kanske kan vara nåt för dig.
-
Mixa rågmjöl. Gnugga ner det i hårbotten. Låt det sitta en stund, mjölet ska suga upp fettet. Borsta ur med svinhårshårborste.eliinon skrev 2014-04-23 18:37:47 följande:Hm inte hört talas om, hur tvättar man med rågmjöl? :)
-
Aha intressant! Men använder man det istället för schampoo? och tvättar man bara håret med vatten vid behov? Tar man bara i hårbotten? Håret blir väl helt vitt/grått annars. För jag testade att ha i lite potatismjöl istället för torrschampo då jag läste om det, och det funkade rätt bra ändå. Såklart inte som vanligt schampo men lite mer matt blev detSticka skrev 2014-04-23 21:47:44 följande:Mixa rågmjöl. Gnugga ner det i hårbotten. Låt det sitta en stund, mjölet ska suga upp fettet. Borsta ur med svinhårshårborste.
fast tog det bara på vissa partier.
-
Ja.eliinon skrev 2014-04-24 09:09:32 följande:Aha intressant! Men använder man det istället för schampoo? och tvättar man bara håret med vatten vid behov? Tar man bara i hårbotten? Håret blir väl helt vitt/grått annars. För jag testade att ha i lite potatismjöl istället för torrschampo då jag läste om det, och det funkade rätt bra ändå. Såklart inte som vanligt schampo men lite mer matt blev det
fast tog det bara på vissa partier.
Det gör man som man vill.
Ja. -
Tack bra tips! Det verkar iallafall funka bra mellan duscharna med potatismjöl men kanske testar rågmjöl nån gång :)Sticka skrev 2014-04-24 09:11:14 följande:Ja.
Det gör man som man vill.
Ja.