• kma

Någon mer som blir konstig i kroppen efter att ha druckit kaffe?

Jag dricker inte kaffe. Slutade med det för några år sedan för att jag blev alldeles konstig i kroppen. Fick hjärtklappning och kände mig dåsig, tung i huvudet och alldeles konstig. Jag slutade med det och har som sagt inte druckit det på flera år men idag provade jag igen. Drack EN kopp för några timmar sen och nu är jag sådär konstig igen. Känner mig nästan yr emellanåt och dåsig/seg och lätta andetag. Det sitter i någon/några timmar men sen försvinner det. Någon mer som har det så här? Jag blir inte alls så här när jag dricker Cola så varför just kaffe?

• Svar på tråden Någon mer som blir konstig i kroppen efter att ha druckit kaffe?
  • Pandamamma79

Antar att koffein inte är för dig. Cola har kanske inte lika mycket koffein i.

I början när jag drack kaffe fick jag hjärtklappning ibland.

• enimini

Jag blir pirrig, nervös och lite skakis numera, äcklig känsla liksom. Så jag började dricka kaffe med 50% mindre koffein. Nu går det mycket bättre. Eftersom du blir trött och dåsig av kaffeinet kanske du har en släng av ADHD. De som har det blir ju trötta av alla stimulerande substanser, även kokain och sånt. Allt fungerar ju tvärtom då.

• Studentpappa

Jag dricker mycket kaffe och gillar det, men jag kan inte dricka på kvällen då blir sömnen helt förstörd. Så det påverkar helt klart kroppen på ett eller annat sätt.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Svar på tråden Någon mer som blir konstig i kroppen efter att ha druckit kaffe?