• karin855

halsmandlar

Min son som blir tre i somnar har ända sen födseln haft problem med mat o dryck. Han har troligen kort tungband så troligen därför han ej kunde amma o hade svårt för flaskan. Men maten har fortsatt att vara ett väldigt problem. Äter knappt alls. Hans tal ligger väldigt efter så han kan ej förklara vad det är som är jobbigt med maten.

Ska halsmandlarna se ut såhär? Lägger in bilder. Har han svårt att svälja? Han får lätt kväljningar och säger att maten e för stor.

• Svar på tråden halsmandlar
  • Flickan och kråkan

Säger som ovanstående. Kontakta vården. Mandlar kan se ut på väldigt olika sätt. Jag har haft väldigt stora men i ga problem som krävt ingrepp. Mitt äldsta barn har opererat bort delar av sina. Inte problem med att äta men apneer och snarkning. Stora mandlar kan ge ätproblem.

• Ebba 27 juli

Gå till en barnläkare och be dom titta. Vi opererade bort halsmandlarna på våran treåriga dotter nyligen pga hon åt dåligt samt sov dåligt. Dock har det inte blivit så mycket bättre men till oss sa dom att ca 50 % av barnen som har ngt stora halsmandlar äter bättre efter en operation.

Svar på tråden halsmandlar