• Humlan88

Våt eller torrfoder?

Ger ni era hundar våt eller torrfoder? Motivera, kostnader? Har nämligen planer på att byta till våtfoder till min labbe

• Svar på tråden Våt eller torrfoder?
  • Dexter dot com

Menar du färskfoder eller våtfoder på burk?
    Menar du färskfoder så fungerar dom flesta hundar på det  och dom ska ha ca 2% av sin kroppsvikt så du får räkna ut kostnaden efter hur mycket foder han ska ha och vilket foder du vill ge.

Jag har gett Nordic och tyckte det höll bra kvalitet och var praktiskt med utkörning, dom har olika sorter beroende på vad hunden tål och vilken energinivå i fodret den behöver.

• Nyfikeeen
    Humlan88 skrev 2014-04-24 07:07:42 följande:

Ger ni era hundar våt eller torrfoder? Motivera, kostnader? Har nämligen planer på att byta till våtfoder till min labbe

Jag gav färskfoder till min hund i ett halvår, sen pallade jag inte mer, det är sååå jobbigt. Ta fram en dag innan från frysen, om det inte hunnit tina så får man micra, glömmer man ta fram en dag så är blir det jätte jobbigt kan jag lova. Det STINKER, och du behöver byta papperskorgen varje gång du gett din hund mat...

Nu ger jag ett torrfoder som är bland det bästa fodret man kan ge säger veterinärer och djuraffärer, det innehåller 80% kött och 20% grönsaker, och jag har aldrig varit nöjdare!:) min hund mår bättre av det och du behöver inte ge mycket alls då det är så mycket proteiner i , dessutom så älskar dom den maten!:D rekommenderar det torrfoder starkt!:)
Svar på tråden Våt eller torrfoder?