• Sjöblomman

Vitex agnus castus/ munkpeppar

Har försökt bli gravid sedan september och ännu inget resultat... Så nu testar jag vitex agnus castus, eller munkpeppar som det också kallas.
    Började med första tabletten igår (första mensdagen).

Vore kul om det är några fler som använder detta och som vill följas åt mot en graviditet.

• Svar på tråden Vitex agnus castus/ munkpeppar
  • PembaJC

Använde vitex 2 månader och blev gravid. Nu är jag i vecka 31. Använde Pergo i 6 månader men det hände ingenting. Jag fick besked att jag kan inte få barn och det enda sättet att få barn var eggdonation. Vitex är grejer :)

• cupcakemom

jag har ätit en period och slutade med period två förra veckan..så nu återstår att se vad som händer

• Sjöblomman
    PembaJC skrev 2014-04-26 18:52:25 följande:

Använde vitex 2 månader och blev gravid. Nu är jag i vecka 31. Använde Pergo i 6 månader men det hände ingenting. Jag fick besked att jag kan inte få barn och det enda sättet att få barn var eggdonation. Vitex är grejer :)

Grattis!! Vad kul!
  • Sjöblomman
    cupcakemom skrev 2014-04-26 22:13:42 följande:

jag har ätit en period och slutade med period två förra veckan..så nu återstår att se vad som händer smile1.gif

Ska man äta dem varje dag? På burken står det 1 om dagen, men här på FL läser man hör och där att det bara är från dag 1 och fram till ÄL..,
  • cupcakemom

går man in på nätet och läser om dom så står det att ska man försöka skaffa barn ska man bara äta från mens till ÄL eftersom det inte är bra för barn...men äter man dom för att stabilisera pms och bli mer regelbunden utan försök till barn ska man äta hela tiden...så har jag förstått det hela i alla fall

• Sjöblomman
    cupcakemom skrev 2014-04-27 10:25:50 följande:

går man in på nätet och läser om dom så står det att ska man försöka skaffa barn ska man bara äta från mens till ÄL eftersom det inte är bra för barn...men äter man dom för att stabilisera pms och bli mer regelbunden utan försök till barn ska man äta hela tiden...så har jag förstått det hela i alla fall

Tack! Då kör jag till ÄL.
  • zerano

Hej tjejer :)
    Började med munkpeppar för några veckor sedan, så min cykel har blivit tvär-rubbad.
    Slutade med p-piller i September, fick en vanlig mens 2 veckor efter p piller mensen, följt av spontan ÄL 14 dagar senare och blev gravid.

Dessvärre slutade det i MF i December och sedan dess har kroppen vägrat samarbeta med mig. Småblödde till och från fram till Februari.
    Sedan dess: TVÄRSTOPP.

Började med i MP i början av april och den 22/4 fick jag ääääntligen ägglossning! Hade inga äl-test, men värken och allt annat gick inte att ta miste på.. Så nu sitter jag här på äl+6 och inväntar min första mens sen evigheter om nån vecka.. Helst av allt en liten, såklart.. men har en känsla av att det inte tog sig denna gång trots en himla massa kel. Inga tecken på grav alls, ömma brösten försvann nån dag efter äl och allt känns i princip som vanligt..
    Har även kört på med progesterall morgon och kväll, som man ska köra med fram till mens (eller fortsätta om det blir bebis då..)

Tar det sig inte, hoppar jag på MP igen ;)

• Sjöblomman
    zerano skrev 2014-04-28 11:41:09 följande:

Hej tjejer :)
    Började med munkpeppar för några veckor sedan, så min cykel har blivit tvär-rubbad.
    Slutade med p-piller i September, fick en vanlig mens 2 veckor efter p piller mensen, följt av spontan ÄL 14 dagar senare och blev gravid.

Dessvärre slutade det i MF i December och sedan dess har kroppen vägrat samarbeta med mig. Småblödde till och från fram till Februari.
    Sedan dess: TVÄRSTOPP.

Började med i MP i början av april och den 22/4 fick jag ääääntligen ägglossning! Hade inga äl-test, men värken och allt annat gick inte att ta miste på.. Så nu sitter jag här på äl+6 och inväntar min första mens sen evigheter om nån vecka.. Helst av allt en liten, såklart.. men har en känsla av att det inte tog sig denna gång trots en himla massa kel. Inga tecken på grav alls, ömma brösten försvann nån dag efter äl och allt känns i princip som vanligt..
    Har även kört på med progesterall morgon och kväll, som man ska köra med fram till mens (eller fortsätta om det blir bebis då..)

Tar det sig inte, hoppar jag på MP igen ;)

Hoppas att du har fel! Att det ändå är en bebis på gång.

Annars, lycka till nästa omgång!

Är det nån mer än jag som får biverkningar? Jag mår så sjukt illa sen jag började med tabletterna...
  • zerano
    Sjöblomman skrev 2014-04-28 12:15:55 följande:
    Hoppas att du har fel! Att det ändå är en bebis på gång.
    Annars, lycka till nästa omgång!

Är det nån mer än jag som får biverkningar? Jag mår så sjukt illa sen jag började med tabletterna...
    Ja, hoppet är det sista som överger en - inte sant?;)

Jag har nog inte "registrerat" några biverkningar, men nu när du säger det så visst mådde jag lite illa då och då..
    Som med allt annat är det säkerligen en övergångsperiod, så hang in there!;)

• Sjöblomman
    zerano skrev 2014-04-28 12:25:10 följande:
    Ja, hoppet är det sista som överger en - inte sant?;)

Jag har nog inte "registrerat" några biverkningar, men nu när du säger det så visst mådde jag lite illa då och då..
    Som med allt annat är det säkerligen en övergångsperiod, så hang in there!;)

Ja, jag gör mitt bästa.
    Min man tycker att jag offrar mig, men vad gör man inte för en liten...
Svar på tråden Vitex agnus castus/ munkpeppar