• Lindemor

    Andra barnet, Stockholm, BF augusti

    Hej, bor du i Stockholm, väntar andra barnet och vill följas åt?

  • Svar på tråden Andra barnet, Stockholm, BF augusti
  • Lindemor
    E2012smamma skrev 2014-04-24 15:36:44 följande:
    Jag vill!

    Beräknad födelse 15/9 förvisso :)



    Vad kul! Hur gammal är ditt första barn? Är du nöjd med första förlossningen? Var ska du föda?

    Min dotter föddes aug 2012 och nu väntar vi på en pojke.
  • E2012smamma
    Lindemor skrev 2014-04-24 16:14:19 följande:



    Vad kul! Hur gammal är ditt första barn? Är du nöjd med första förlossningen? Var ska du föda?

    Min dotter föddes aug 2012 och nu väntar vi på en pojke.
    Min son föddes mars 2012.

    Väntar en pojke till :)

    Ja eller jo. Blev akutsnittad efter att ha blivit igångsatt 24 timmar tidigare pga att han blev stressad i magen. Var då öppen 10 cm. Gjorde mig ingenting att det blev snitt men är osäker på hur jag ska göra nästa gång.

    Kändes bra efter snittet så överväger snitt igen.

    Själv?
  • E2012smamma

    Jag blev igångsatt pga jag gick över.

    Det blev snitt för att han blev stressad :)

    Ser att jag skrev lite osammanhängande

  • Lindemor

    Jag hade en normal förlossning. Värkar i två dygn innan och sen 13 h på förlossningen. Däremot var det en nerv som blev bar när de sydde ihop mig vilket fortfarande gör ont. Därav funderar jag på om jag ska ta Danderyd igen..

  • E2012smamma
    Lindemor skrev 2014-04-25 00:06:15 följande:

    Jag hade en normal förlossning. Värkar i två dygn innan och sen 13 h på förlossningen. Däremot var det en nerv som blev bar när de sydde ihop mig vilket fortfarande gör ont. Därav funderar jag på om jag ska ta Danderyd igen..


    Låter inte så skönt :| men det hade nog kunnat ske på vilket sjukhus som helst. Jag överväger Huddinge då jag bara hört bra om dom.

    Men vi får se. SöS är närmst nu när vi flytta men blir det snitt så har man ju ute bråttom in..

    Är du nervös inför att bli 2 barnsmamma?

    Jag är lite orolg över hur 1:an ska ta det .. Han förstår inte riktigt än.
  • Lindemor

    Ja precis, det är jag mest nervös över. Har köpt några barnböcker om att få syskon. Först vägrade hon titta på dem men nu har vi börjat läsa dem. Hoppas på att det ska hjälpa att förstå.

    Har det går bra hittills med graviditeten?

  • E2012smamma
    Lindemor skrev 2014-04-25 15:18:34 följande:

    Ja precis, det är jag mest nervös över. Har köpt några barnböcker om att få syskon. Först vägrade hon titta på dem men nu har vi börjat läsa dem. Hoppas på att det ska hjälpa att förstå.

    Har det går bra hittills med graviditeten?


    Ja jag tänkte också börja m böcker, har du några tips?

    Jo men jag har mått bra, förutom tröttheten ( som är helt extrem ) och lite illamående men absolut ingen fara.

    Hade ett missfall i höstas så jag ha varit extra orolig denna gång och drabbades även av mindre blödningar 2 ggr tidigt i graviditeten. Men annars inget konstigt hittils.

    Du?
  • Lindemor

    Ush vad obehagligt, tur att det inte är långt kvar! Min graviditet har gått bra. Trött är jag men dottern sover inte så bra så det beror nog mest på det. Stressigt på jobbet också.

    Böcker. Min tjej gillar Emma och lillebror, men de böcker jag fått tips om var slut

  • hanmey

    Hej!

    Skapade precis en ny tråd men här var ni ju. BF augusti. Mitt andra barn. Mitt första är 8 år.

    Var bor ni?

Svar på tråden Andra barnet, Stockholm, BF augusti