• Flizan30

Marc Jacobs Vs Michael Kors väska?

Om man skall köpa en klassisk väska som håller i många år. Vilken hade ni valt? Vilken tror ni står sig längst och som man inte tröttnar på?

Marc Jacobs q lil ukita, svart
    www.shopbop.com/classic-lil-ukita-satchel-marc/vp/v=1/845524441918475.htm&fm=other-shopbysize-viewall&colorId=12867

Eller Michael Kors Hamilton storlek small, färg svart eller luggage?
    Älskar hamilton modellen men gillar egentligen inte metallremmen som är lite bling bling.
    Bilden är medium.

www.raglady.se/vaska-mk-30h3ghmt7t-svart.html

• Svar på tråden Marc Jacobs Vs Michael Kors väska?
  • emmisss

Marc Jacobs!
    Kedjan på MK kan kännas omodern efter något år och är lättare att tröttna på!

MJ är mer klassisk!

• Emmalinnéa

Jag skulle inte köpt någon av dem. MK låset på väskan kommer nötas av och bli fult så den lär du inte vilja ha hela livet. MJ väskan tycker jag personligen inte är så fin men skulle nog hellre valt den. jag har själv tre MK väskor det är jättebra kvalite köpte 2 av dem i saffianoläder som är lite tåligare. Tror alrig någon av dem går ur modet eftersom jag valde väldigt klassiska former. 

• emmisss

Själv har jag en LV neverfull i brunt och en Mullberry tote bag...

Älskar min Mullberry!!

• Emmalinnéa
    emmisss skrev 2014-04-24 15:56:03 följande:
    Själv har jag en LV neverfull i brunt och en Mullberry tote bag...

Älskar min Mullberry!!
    Mullberry är jättebra märke med super kvalite älskar!
    LV däremot är inte mitt favvo märke nu efter alla fjortisar som springer runt med kopior på stan det har liksom förstört känslan.

Ägde en MJ för ett par år sedan den var så ömtålig och blev repig lätt så jag sålde den gillar inte det märket heller så mycket.

En celine väska står dock på min önskelista just nu en svart.
  • emmisss

Mm jag vet LV är det många fjortisar som har nu, fattar inte riktigt var dom får pengarna ifrån!? Men jag är ändå nöjd med den, speciellt när jag har två/ snart tre barn, det får plats massor i den!

En fråga!? Min Mullberry börjar bli torr, jag ville länna in den på NK för rengöring och snöröjning men dom hade inte den servicen!!?? Vad kan jag göra? Lämna in den hos en skomakare känns la sådär? Det är ju läder, läder som läder, eller kan jag smörja själv? Med vad?

• listo

MK-väskan är snyggare rent allmänt, men kedjan är definitivt nåt du kan bli less på.

Jag skulle köpa en MK Selma istället

• Flizan30

Ja mulbery och lv är snygga. Så även Celine, jag tycker också om balenciaga. Tyvärr är de väskorna lite för dyra för mig just nu, så de bör ligga på prisklasser runt 3000:-.

• Emmalinnéa
    emmisss skrev 2014-04-24 16:04:08 följande:
    Mm jag vet LV är det många fjortisar som har nu, fattar inte riktigt var dom får pengarna ifrån!? Men jag är ändå nöjd med den, speciellt när jag har två/ snart tre barn, det får plats massor i den!

En fråga!? Min Mullberry börjar bli torr, jag ville länna in den på NK för rengöring och snöröjning men dom hade inte den servicen!!?? Vad kan jag göra? Lämna in den hos en skomakare känns la sådär? Det är ju läder, läder som läder, eller kan jag smörja själv? Med vad?
    det är väl väskor från thailand antagligen
    Jag har en burberry och en mk väska som är stora och rymliga för mina ungars grejjer också och dessutom kräk säkra

På Nk så dom att jag skulle köpa nått på ica som man hade till skor och smörja med... kom inte ihåg vad , jag har inte gjort det ännu men det är ju väldigt viktigt att göra..
    listo skrev 2014-04-24 16:09:29 följande:
    MK-väskan är snyggare rent allmänt, men kedjan är definitivt nåt du kan bli less på.
    Jag skulle köpa en MK Selma istället
    Ja den är väldigt stilren och snygg.
    Köpte en selma medium messenger för ett tag sen , är väldigt nöjd ville ha en lite mindre väska att bara slänga på axeln.
Svar på tråden Marc Jacobs Vs Michael Kors väska?