Missfall i v.6
Jag var i v. 6 (5+5) när jag fick min första blödning, oroade mig inte så mycket då man kan få lite blödningar. Dagen efter (5+6) började jag blöda ännu mer och det var färskt blod och hade mens-smärtor i magen och en liten blodklump. Men blödde inte så mycket som en vanlig mens och hade inte så ont som jag brukar ha vid mensvärk. Ringde 1177, men de sa att de troligen var ett missfall och att jag skulle ringa bm på måndagen. Sagt och gjort och hon bad mig ringa gyn för att kolla upp det. Gyn i sin tur ville inte ta emot mig då det tyckte det lät som ett missfall och att kroppen skulle sköta detta själv. På onsdagen var jag på samtal hos min bm och enligt de jag berättade så konstaterade hon att jag fått missfall. (gjorde fortfarande ingen undersökning) På måndag, alltså 3 veckor efter missfallet ska jag tillbaka till bm och ta ett grav-test.
Jag har inte blött så mycket, utan de har mest varit mörkbrunt klegg. Har inte haft några smärtor på två veckor.
Nu till saken, jag har gjort 1 grav-test i veckan här hemma efter missfallet. Varje test jag gjort har visat positivt, alltså ett starkt positivt. (det går inte att missa strecket med andra ord) Jag har också fortfarande ont i brösten, mer ont än jag hade innan missfallet. Jag vet att testen kan visa positivt en tid efter ett missfall men tycker att jag hade ju inte gått så långt så borde inte testet nu 3 veckor (på lördag) senare visa negativt eller svagare plus i alla fall?? Jag är måttligt förvirrad!
Finns det någon som råkat ut för samma sak? Eller någon som kan berätta för mig vad som sker?
Är jag gravid fortfarande trots allt? Var det inget missfall?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-24 17:15
Kanske ska tillägga att jag inte fått min mens heller och känner inte att den är på gång heller. (fick mens runt den 24-25:e varje månad innan jag blev gravid.) Men de kanske är förtidigt för mens om detta nu är ett missfall..?!