• Anonym (Tessan)

Vad har jag för hårfärg?

Jag är trött på att aldrig veta vad jag ska kalla min hårfärg. Mörkblond? Sand? Askblond? Cendré? Känns som om människor kallar alla oidentifierbara ljusa färger för cendré, så det kanske är det som passar bäst. Tycker inte att mitt hår riktigt liknar någon hårfärg alls. 

Vad skulle ni därute kalla detta?

• Svar på tråden Vad har jag för hårfärg?
  • Flisan79

Blond. Mer specifikt, sandblond kanske.

Cendré är mörkare. Råttfärgat är ju ett roligare ord ^^. Möjligen att du är cendré i underhåret?

Folk har lite skev uppfattning om "blond". Typ att bara väldigt ljus blond är blond. Men ljus blond är just ljusblond eller platina.

• Lindsey Egot the only one

Det är inte cendré eller askblond iaf. Utan blond.

• Anonym (Tessan)

Tack för era svar. Jag skulle ha svårt för att kalla mig själv blond då jag förknippar blond med den ljust gula färgen. Mitt hår får en rätt ljus ton ute i dagsljus men när jag är inomhus eller i skugga så blir det alldeles för mörkt för att jag skulle kunna kalla det blond.

Inomhus, när det inte är helt upplyst av massa gula lampor, så har jag typ mer den hårfärgen:

PS, det där är absolut inte jag, som ni nog förstår
  • Flisan79

Det där är cendré med lite blonda slingor i. Hon skulle kunna kallas mörkblond.

• Anonym (....)

Tycker du är blond, även sista bilden. Ser ut som du har lite röda toner, rödblond då?

Har alltid fått höra att jag har mörkbrunt hår, men enligt passet är jag mörkblond Tungan ute Färgade håret "mellanbrunt" ( för att dölja grått hår ;) )  men det blev mörkare än min egna hårfärg så jag har absolut inte mörkbrunt hår iaf, utan säkert mörkblont då...

Har lite liknande denna hårfärgen kanske: 

• Anonym (Tessan)
    Flisan79 skrev 2014-04-24 17:47:22 följande:
    Det där är cendré med lite blonda slingor i. Hon skulle kunna kallas mörkblond.
    Okej :) Jag antar att min hårfärg kanske är råttfärgat. Jag är inte så mörk men inte så ljus. Bilderna i trådstarten kanske var lite missvisande, jag hade problem med kameran (den ville göra mitt hår lysande vitt). 

Är väl ingen mening att hålla på och ladda upp en massa bilder, mitt hår ser rött ut i vissa ljus, brandgult i andra ljus, mörkblont som ovan på de flesta "ljuslösa" ställen... sen blir det ljust som på bilderna i TS när jag är i dagsljus.

Kanske är en ljus råtta.
  • Anonym (Tessan)
    Anonym (....) skrev 2014-04-24 17:56:09 följande:
    Tycker du är blond, även sista bilden. Ser ut som du har lite röda toner, rödblond då?

Har alltid fått höra att jag har mörkbrunt hår, men enligt passet är jag mörkblond Tungan ute Färgade håret "mellanbrunt" ( för att dölja grått hår ;) )  men det blev mörkare än min egna hårfärg så jag har absolut inte mörkbrunt hår iaf, utan säkert mörkblont då...

Har lite liknande denna hårfärgen kanske: 
    Jag har en del rött i håret, det syns ibland och ibland syns det inte alls, beror på ljuset och hur pass nytvättat mitt hår är.

Om jag skulle hålla upp en slinga av mitt hår så är ca 30 % tunna ljusa hårstrån. sen är 75 % lite rödare och/eller brunare hårstrån och sen de sista 5 % är grova, riktigt mörkt kopparfärgade hårstrån, det syns att några sådana sticker ut på bild nr 2 i TS, haha. 

Står det hårfärg i passet? Har jag aldrig märkt :P Jag tycker din färg ser mer brun än mörkblond ut, men jag är ju helt clueless
  • Anonym (Tessan)

Hittade en bild som nog visar färgen bättre (den har lite av alla typer av ljus).

Eftersom jag är paranoid sudda jag ut både kläder, ansikte och skönhetsfläckar. Funderade även på att sudda bort skogen men kände att det nog är lugnt, jag är anonym
  • Anonym (Tessan)
    Flisan79 skrev 2014-04-24 18:32:13 följande:
    Mörkblond!
    Okej :) tack för att du tog dig tid!
Svar på tråden Vad har jag för hårfärg?