Hon tvingar sin bebis att gå!
Jag läste idag om en mamma som tvingar sin bebis att gå till förskolan varje dag! Och dessutom gå hem på eftermiddagen med! Babyn är bara 18 månader och lär precis ha lärt sig gå och hon pressar de på detta vis!? Kan jag anmäla henne för de? Vi bor på samma gård men jag visste inte om detta förrän idag när jag såg henne berätta om de på en sida vi båda e med på och jag blev chockad! Vi har ca 500 meter till förskolan och jag lät aldrig mina barn gå den sträckan, de är helt absurt! Först när mina pojkar hade börjat första klass fick de gå o de va för att de bad om de, innan dess hade vi alltid vagnen! Babyn är för liten för att välja själv o tvingas gå o slita på sina leder varje dag, jag tycker synd om de! Vad kan jag göra för att stoppa denna misshandel!? Hur skickar man en orosanmälan till soc?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-24 21:20
Jag är den som "tvingar" mitt barn att gå och en kvinna har anmält de, jag vet dock att hon själv hade sin äldsta i vagnen tills han börja skolan o minsta (5år) åker fortfarande vagn.. Hon tycker jag plågar mitt barn genom att "tvinga" mitt barn att gå varje morgon o hon o hennes vänner har gaddat ihop sig om vilken hemsk mamma jag är o hoppas soc tar mitt barn ifrån mig.. Jag anser hela tjafset vara absurt! O ville se vad folk (som inte är hennes eller mina vänner) tyckte, utomstående helt enkelt..
Tål att nämnas att mitt barn älskar att gå o springer gärna till förskolan med ett stort leende så tror inte hennes anmälan kommer komma nånstans! :)
Tack för era roliga svar iaf, fick mig på bättre humör..