• Anonym

Någon här som är ca 165 cm lång o väger ca 74 kg?

Jag hatar verkligen min kropp så mycket just nu, kanske för att det är "sommar" och man inte passar i sommarkläder...grrr......................

Jag undrar vilken storlek har ni i byxor/jeans?
    Jag hittar INGENTING som passar. Stl 40 är ok i längden med liiiiite trång i midjan och stl 42 är tvärtom! Jag blir galen snart

Har 1 par jeans...that´s it!!! Sen har jag 2 kjolar oxå.... inget annat alls o ha på mig undertill....tråkigt o alltid ha samma kläder.
    Tack o lov har jag ett jobb med uniform så jag slipper ha på mig privata kläder.

Vart ska jag handla kläder??? Jag menar sååååå stor är jag inte så jag behöver gå på XLNT eller BiB.....

• Svar på tråden Någon här som är ca 165 cm lång o väger ca 74 kg?
  • Jennaz

Hej jag har pendlat mellan storlek 44 ner till 38! Gått ner mycket i vikt innan graviditeten (hoppas det går att hålla efter...)!
    Jag är alltid tvungen att lägga upp de byxor jag köper, har nog varit ett par på fem år som passat rakt av! Brukar bli lagom att vika upp dem precis efter kanten. Passar på att tipsa om stykband! Jätteenkelt. Vik å styk, klart! Håller många tvättar!

• amathea

Hej!!

Är 165 lång, väger 74.... känner precis som dej...
    För stor för "vanligt" stortiment, för "liten" för XLNT!
    Skittrist!!

Byxor har alltid varit problem för mig!!

Skriv gärna till mig om du vill ha kontakt!

• Crazy Baby

Jag är lite kortare ca 162cm och väger 68!
    Precis som ni säger, passar det i midjan är benen på tok för långa!

Jag brukar säga:
    Jag är inte tjock, bara lite för kort!

• Nyfiken gul

Jag är 165 och pendlar i vikt mellan 75 och 80 kg..

Storlek 40/42 passar mig utmärkt i jeans..

Hittar alltid kläder jag passar i.

Mitt tips är att be expediten mäta din exakta storlek. Gå in på JC eller någon kedja med lite bättre koll och be att de tar dina mått och du får genast lättare att hitta kläder.

Och tänk också på att storlekarna varierar när det gäller material och utseende!! Ett par lågt skurna jeans i strecht i storlek 40 kan sitta perfekt medans ett par vanliga jeans i manchester med hög midja gör att du kanske måste ha storlek 44....

många gör det klassiska felet att man tror att man är mindre än vad man är.. givetvis deprimerande att behöva köpa XL när man "vet" att man har storlek M....

• Anonym

Trådstartaren här...

Tänk om man vore en stl 38 (som man var för 3 år sen...) Har MASSOR med fina moderna byxor i garderoben i stl 38/40, VILL KUNNA HA DOM...
    Har faktiskt försökt gå ner i vikt hur länge som helst nu, men är väl en jo-jo bantare...

Vad har ni för stl på jeans då, sån vanlig jeansstl alltså?
    Jag vet att jag har 32 i längd, midja vågar jag inte ens tänka på...

Lägga upp byxorna...hmmm....jovisst om man hittar några 41:or *s* så kanske de passar i midja oxå...

• Anonym

Jeol:

förlåt om jag frågar, men jag kollade i ditt galleri på magbilderna och vi har typ samma kroppsbyggnad, så jag undrar vilken stl du har nu? (om man bortser från graviditeten)?

Nyfiken eftersom du sa att du har pendlat mellan 44 o 38.

• Crazy Baby

Hej Trådstartaren!

Jag skulle också vilja att det fanns en storlek 41, 42 är precis för stort och 40 gör att jag ser ut som en fet kossa!

Inte kul!

• Anonym

Man tycker ju att då bör 40/42 passa, men det gör ju inte det

• Majsan70

Får man fråga varför du inte köper typ jeans i Tum storlekar`??? Då får du rättstorlek runt om och sen även rätt längd.

• Jennaz

Anonym 731045; Jag hade 38 till 40 beroende på modell innan graviditeten. Men jag "svällde" ut fort då magen fortfarande inte var så fast som jag försökte få den. Minskade i vikt ganska rejält förra sommaren, gick ner ca 18-20 kg alldeles själv (stolt! . Tränade lite och ändrade mina matvanor...

Tills för ca 2-3 veckor sedan kunde jag fortfarande ha mina gamla 44 på mig! Kändes jättebra. Hoppas nu bara att vikten inte sticker iväg efter förlossningen. Vill aldrig väga så mycket igen! Var så otroligt skönt å roligt att få känna sig fin å få komentarer från höger å vänster...

Ni som försöker gå ner i vikt; Lycka till!

Kram Jenna

Svar på tråden Någon här som är ca 165 cm lång o väger ca 74 kg?