• Äldre 24 Apr 21:43
    12329 visningar
    19 svar
    19
    12329

    Kan man ha iPhone med Telia kontantkort?

    Jag har hört någon gång att Apple har begränsat så att man inte kan ha iPhone med kontantkort och undrar om det stämmer eller om jag kan köpa en iPhone till mitt kontantkort och använda precis som vanligt med surf osv?

  • Svar på tråden Kan man ha iPhone med Telia kontantkort?
  • sansun
    Äldre 24 Apr 21:53
    #1

    Min dotter har en iPhone med halebop med kontantkort.

  • Äldre 24 Apr 21:54
    #2
    sansun skrev 2014-04-24 21:53:01 följande:
    Min dotter har en iPhone med halebop med kontantkort.
    Och hon kan surfa och allt annat som man gör med en smartphone? Då kanske jag är felinformerad eller så har det ändrats sen jag hörde det. Vore kul om någon som vet om just Telia funkar också kan svara i tråden.
  • Äldre 24 Apr 21:54
    #3

    Du kan ha det. Men det slukar pengar, eftersom mobilen alltid är uppkopplad på ett eller annat sätt med alla appar. Isf ska du ha ett där du får gratis surf.

  • sansun
    Äldre 24 Apr 21:59
    #4

    Jajemensan! Man kan även ha Telias kontantkort också. Då ingår det olika mängd surf,samtal, medd beroende på hur mkt man laddar för.

  • Äldre 24 Apr 22:03
    #5

    Jag skriver detta från en iphone5 med Telia kontantkort. Jag brukar använda 'ladda allt' när jag laddar kortet, där får man med en viss del surf och det blir inte dyrt alls.

  • sansun
    Äldre 24 Apr 22:05
    #6

    Telia ska funka då telia och halebop är "samma" nät

  • Äldre 24 Apr 22:06
    #7
    Whitetrash86 skrev 2014-04-24 21:54:45 följande:
    Du kan ha det. Men det slukar pengar, eftersom mobilen alltid är uppkopplad på ett eller annat sätt med alla appar. Isf ska du ha ett där du får gratis surf.
    sansun skrev 2014-04-24 21:59:42 följande:
    Jajemensan! Man kan även ha Telias kontantkort också. Då ingår det olika mängd surf,samtal, medd beroende på hur mkt man laddar för.
    Jag svarar er båda samtidigt. Slukar pengar? Hur då? Har en android nu med kontantkortet och har inte märkt att några pengar försvinner? Sist jag laddade så var det en summa att ringa för och så har jag köpt ett årskort med surf för 500-600 kr, minns inte riktigt, där man fick 0,5 gig i månaden och det användes bara när jag aktivt gick på internet, tror jag. Men det var i höstas så det kanske har ändrats igen. Jag får kolla deras hemsida antar jag.

  • Äldre 24 Apr 22:07
    #8

    Man kan ladda kontantkortet med tex ett års surf. Tror det kostar 499kr. Då kan du surfa 0.5gb/månad. Finns även andra alternativ.

  • Äldre 24 Apr 22:07
    #9
    Smimix skrev 2014-04-24 22:03:32 följande:
    Jag skriver detta från en iphone5 med Telia kontantkort. Jag brukar använda 'ladda allt' när jag laddar kortet, där får man med en viss del surf och det blir inte dyrt alls.
    Vad är det och hur mycket kostar det ungefär? Nu har jag det där årskortet som jag skrev om i förra inlägget men kan jag få mer surf när jag köper samtalspott också?
  • Äldre 24 Apr 22:13
    #10

    Jag har bara sett 'ladda allt' i appen som heter 'ladda refill', det är som ett månadskort där man kan välja olika summor att betala, för min del räcker det bra med 99kr, då får jag 100min samtal, 500 sms och 0,5GB surf i en månad.

  • Äldre 24 Apr 22:14
    #11

    Var nyss inne på Telias hemsida och vilken djungel det är med priserna. Obestämd Jag vet att jag har något gammalt abonnemang där jag pratar gratis med andra Telia-mobiler vilket är bra för mig och att jag får 0,5 gb i månaden. Det är lite för lite surf och jag skulle gärna vilja ha mer men årskortet har ett halvår kvar. Någon som vet vad som vore bäst för min del att ladda med nästa gång? Jag sms:ar inte så mycket och pratar gärna fortsättningsvis gratis med just Telia-mobiler då nästan alla jag känner har det.

  • Äldre 24 Apr 22:15
    #12
    Smimix skrev 2014-04-24 22:13:38 följande:
    Jag har bara sett 'ladda allt' i appen som heter 'ladda refill', det är som ett månadskort där man kan välja olika summor att betala, för min del räcker det bra med 99kr, då får jag 100min samtal, 500 sms och 0,5GB surf i en månad.
    Jag såg den du skrev om på hemsidan och undrar var pengarna dras ifrån om man laddar genom appen? Måste man ladda varje månad eller kan man låta bli om man inte använder telefonen?
  • sansun
    Äldre 24 Apr 22:18
    #13

    Månadskort Halvårskort Årkort Surfa Prata Skicka (sms/mms)

    99 kr 499 kr 999 kr 0,5 GB/mån 100 min/mån 500 st/mån

    199 kr 999 kr 1999 kr 1 GB/mån 500 min/mån 2500 st/mån

    299 kr 3 GB/mån 1000 min/mån 5000 st/mån

  • Äldre 24 Apr 22:25
    #14

    Pengarna dras från det konto du kopplar till appen, jag laddar manuellt varje månad men jag tror att man kan lägga in en 'prenumeration' så att det laddas på automatiskt. Man behöver inte ladda varje månad men om du hade ett månadskort som gått ut kan du inte längre ringa/surfa/smsa förrän du laddar igen, och om du inte laddar på ett år så inaktiveras ditt kort och nummer. Jag tror att det du använder idag är 'till vänner', det brukade jag använda innan och jag laddade med 200-300kr/månad, jag har för mig att om man laddade för 300kr ingick det en del surf men jag kommer inte ihåg hur mycket.

  • Äldre 24 Apr 22:38
    #15

    0,5gig är ju ingenting.... det använd bara för att standard apparna ska "fungera" men visst stänger du av alla appar så...

  • Äldre 24 Apr 23:08
    #16

    Surfen har aldrig tagit slut för mig, dock surfar jag inte jättemycket där jag inte har wifi men apparna, både standard och de jag har laddat ner själv är igång och fungerar. Just nu har jag 306MB och en dag kvar på mitt månadskort, så nej, inte jättemycket och om man surfar mycket så behövs det självklart mer, dock har jag använt gps:en några långa sträckor den här månaden samt varit bortrest och använt mig av surfen även då så oftast brukar jag ha kvar mer än så.

  • Äldre 25 Apr 15:07
    #17

    Jag vill köpa refill i kiosk och inte med ett konto och hoppas att det fungerar fortfarande?

  • sansun
    Äldre 25 Apr 18:32
    #18

    Sär jag bor kan man ladda på Coop????

  • Äldre 2 Jun 10:20
    #19

    Kan man ha iPhone med Telia kontantkort P?

Svar på tråden Kan man ha iPhone med Telia kontantkort?