• Anonym (Moment22)

Gravid v31 ont och spänd mage konstant

Jag är gravid i v.31 med mitt första barn, senaste 3 veckorna har jag haft som mensvärk som kommit i attacker ca 5-15 gånger om dagen, (sammandragningar/förvärkar enligt min barnmorska) vissa gånger har de gjort så ont att jag skrikit och åmat runt i soffan/sängen. Men idag (torsdag. Har inte somnat än) har smärtan vart annorlunda, hela magen är spänd och gör obehagligt ont, ända från revbenen ner till ljumskarna och underlivet. Magen är stenhård konstant, släpper inte alls så de kan ju inte va sammandragningar/förvärkar? Jag mår illa så fort jag lägger mig ner och yr, medans jag sitter så trycks allt ihop och jag får jätteont, stå och halvgå/vagga är de enda som inte gör superont. Har även fått kallsvettningar och illamåendeattacker hela dagen :/ Ibland har smärtan även gått ut i ryggen långt ner och i höfterna, bebis rör sig annars normalt som alla andra dagar. Någon som har en aning om vad detta är? Kan inte somna för blir så illamående när jag ligger ner och sitta gör sååå ont och jobbigt att andas ;(

• Svar på tråden Gravid v31 ont och spänd mage konstant
  • Lindsey Egot the only one

Du borde kolla upp detta med förlossningen. De kan göra ett vul för att se om cervix är påverkad. Cervix öppnar sig ju inifrån och ut och brukar vara i opåverkat tillstånd ca 4-5 cm

Svar på tråden Gravid v31 ont och spänd mage konstant