• Anonym (sexiga jag)

Vill starta en snuskig hemsida men vill skydda min ipadress. Hur?

Jag kanske är ute och cyklar men något säger mig att om jag inte skyddar min IP-adress så kan den som vill se vart jag befinner mig, eller? 

Jag vill starta en hemsida med lite vuxnare innehåll och vill så klart inte ha någon stalker efter mig. 

• Svar på tråden Vill starta en snuskig hemsida men vill skydda min ipadress. Hur?
  • Qriztina
    Anonym (sexiga jag) skrev 2014-04-25 07:38:14 följande:

Jag kanske är ute och cyklar men något säger mig att om jag inte skyddar min IP-adress så kan den som vill se vart jag befinner mig, eller? 

Jag vill starta en hemsida med lite vuxnare innehåll och vill så klart inte ha någon stalker efter mig. 

lmgtfy.com/%C3%B6ljer+man+sin+ip+address+p%C3%A5+en+hemsida

Hittade även detta: anonine.com/sv 

Det fungerar bra enligt datorkillarna på Flashback och på sweclockers.

Men ja, om de har din IP-adress kan de veta var du bor med en precisition på några meter. Det går att få tag på genom email också, så ge inte ut det till någon.

Har ingen som helst erfarenhet angående din.. "verksamhet" men svarade i alla fall.
  • Anonym (sexiga jag)
    Qriztina skrev 2014-04-25 07:46:06 följande:
    lmgtfy.com/

Men ja, om de har din IP-adress kan de veta var du bor med en precisition på några meter. Det går att få tag på genom email också, så ge inte ut det till någon.

Har ingen som helst erfarenhet angående din.. "verksamhet" men svarade i alla fall.

Men hur är det med mobila bredband då? (Jag har ganska bra datorvana -både mjuk och hårdvara men är helt lost när det gäller att skydda sig på det här sättet)

Jag hade verkligen tänkt att ge ut en mailadress...

• Arbetsvegan

En IP-adress visar i bästa fall bara den närmsta kopplingsstationen. Det betyder att om man bor i ett hyresområde är det rätt stort och bor man på landsbygden kan det i princip vara där man bor.

OM du är så himla rädd om ditt IP ska du öht inte göra det du tänker, du ska inte ens surfa eftersom du lämnar ditt IP överallt.

• Anonym (relakks)
    Qriztina skrev 2014-04-25 07:46:06 följande:
    lmgtfy.com/

Jaså? Och polisen måste vända sig till operatör för att få ut namn och adress, underligt, du får nog maila dom och säga att det är mycket enklare än så

Själv använder jag www.relakks.com fungerar kanon, drar en trace på mig varje gång jag kopplar upp mig och jag flyttar vist Sverige runt, på senare år har även hastighetsbortfall blivit mindre och mindre.

• Anonym (sexiga jag)
    Arbetsvegan skrev 2014-04-25 08:06:32 följande:
    En IP-adress visar i bästa fall bara den närmsta kopplingsstationen. Det betyder att om man bor i ett hyresområde är det rätt stort och bor man på landsbygden kan det i princip vara där man bor.

OM du är så himla rädd om ditt IP ska du öht inte göra det du tänker, du ska inte ens surfa eftersom du lämnar ditt IP överallt.

Det låter bättre  

Jag testade att söka på min ip-adress och den visade både göteborg och stockholm! Hur är det möjligt? Den anger också bara centrum som punkt, betyder det att jag är hyffsat säker? 

• Anonym (relakks)
    Anonym (sexiga jag) skrev 2014-04-25 09:29:32 följande:

Det låter bättre  

Jag testade att söka på min ip-adress och den visade både göteborg och stockholm! Hur är det möjligt? Den anger också bara centrum som punkt, betyder det att jag är hyffsat säker? 

Det beror på vad för snusk du tänkte lägga ut :p

Från privatpersoner är du däremot ganska säker, en annan sak också, om du tänkte själv hosta din sida så är det ditt ip som räknas, jag antar dock att du kommer lägga ut sidan på nån webbhotell så tracen slutar på hotellet.

Svar på tråden Vill starta en snuskig hemsida men vill skydda min ipadress. Hur?