Järn efter 6 månaders ålder
Mitt barn är 7 månader och det går inte bra alls med introduktionen av fast föda. Det gick bra i någon vecka eller så och ibland funkar det en dag men inte en annan. Att plocka själv går något bättre än att bli matad och det verkar inte vara att han inte tycker om, utan han har oftast ingen lust bara. Jag ammar alltså hela dagarna och även på nätterna eftersom unge herrn kräver mycket kalorier för allt sprallande och upptäckande :) Inget problem med det (förutom att jag måste sluta amma på dagen under sommaren eftersom jag börjar jobba i augusti) men jag oroar mig för bebisens järndepåer som är så viktiga för hjärnans utveckling under det första året. Jag vet att upptaget är bra från bröstmjölk och att åsikterna går isär vad gäller amning som järnkälla, men jag vill ändå få i honom järnrik kost. Han har börjat "äta" smörgås med leverpastej och apelsin till frukost men det är ju så lite som faktiskt går ner. Vi ska testa blodpudding också. Mosad med ersättning (orkar inte pumpa mellan all amning) på sked och även som plockmat. Är det någon som har fler tips? Kan man ge tillskott, järndroppar?