• Sydney01

Tips på bebis-appar?

Hej!

Fick mitt barn nr 3 nu i februari och har sedan tidigare två flickor -04 och -05. Då var det innan den stora smartphone-eran och denna graviditet fick jag tips på roliga/bra mag-appar där man kunde följa bebis inför förlossningen. Himla kul!

Nu när sonen är född tänker jag att det väl lär finnas lika många skojiga bebis-appar? Någon som har tips? Gratis eller max typ 30 spänn tänker jag mig. Har iPhone. Vilka kör ni? Varför är de bra?

• Svar på tråden Tips på bebis-appar?
  • Sydney01
    EmmaOskarina skrev 2014-04-25 11:56:39 följande:
    Baby app, 1177 har en bvc app
    Testat baby app nu och den verkar helt ok! BVC-appen rätt tråkig dock. Lite som BVC är får man säga... Trist.

Någon som har fler tips? Typ appar om utveckling, mat, sömn, tillväxt etc. Gärna där man kan lägga in egen info om sin bebis och liksom spara allt!

Visst finns det väl smartphone-användare här på Familjeliv? :)
  • Sofie ess

Om du är intresserad av det här med utvecklingsfaser är wounder weeks bra!

• Sydney01
    Sofie ess skrev 2014-04-28 10:41:07 följande:
    Om du är intresserad av det här med utvecklingsfaser är wounder weeks bra!
    Åh! Installerad och redo att testas. Verkar mycket intressant! Tack för ett strålande tips. :)
  • Sydney01
    Hittade en i förrgår som jag testar nu faktiskt! Heter Timelify. Sjukt najs än så länge! Man kan spara undan bilder och/eller text i barnens individuella tidslinjer. Varje minne taggas till ett eller flera barn. Och bäst av allt? Den är helt gratis!! Funkar på iPhone och iPad.

Kika här: timelify.com/
Svar på tråden Tips på bebis-appar?