• MarinaT

Reynolds fenomem vid amning

Någon som vet mer om reynolds fenomen vid amning? Det har visat sig att jag har det! Vad hjälper? Går det över? Jag undviker kyla och att frysa så gott det går! Har börjat dricka svart te idag och ska se om det hjälper! Värmer även tepåsar och sätter på bröstvårtorna får se om det hjälper! Det ör de tipsen jag fick på amningsmottagningen. Någon som har mer erfarenhet???

• Svar på tråden Reynolds fenomem vid amning
  • Flickan och kråkan

Får du problem med båda bröstvårtorna? Jag har "bara" haft problem med kärlkramp men inte Reynolds. Problemen förvärras när jag får till exempelvis problem med white spots. 

• zbaby

Jag köpte riktigt snäckor på nätet som gjorde nytta.. då slapp man trycket.. superskönt!

• Polarlantis

Har troligen detta jag oxå. Försöker med värme och lider resten... Finns medicin att testa, kanske kan vara ngt? Är inte så sugen på det så jag biter ihop lite till...

• zbaby

Fick tips om att vissa läkare skriver ut blodtrycksmedicin.. Min vägrade.. Men allt släppte efter tre mån då bebisen tar ett annat tag. Hade samma med båda barnen..

• MarinaT
    zbaby skrev 2014-05-05 08:12:23 följande:

Fick tips om att vissa läkare skriver ut blodtrycksmedicin.. Min vägrade.. Men allt släppte efter tre mån då bebisen tar ett annat tag. Hade samma med båda barnen..

Jag har fått blodtrycksmedicin jag hade jäkligt ont! Nu känns det som att det släpper jag tar de någon dag men inte alltid!

Men fy vad ont det kan göra
  • MarinaT
    Polarlantis skrev 2014-05-02 20:41:13 följande:

Har troligen detta jag oxå. Försöker med värme och lider resten... Finns medicin att testa, kanske kan vara ngt? Är inte så sugen på det så jag biter ihop lite till...

Hur har det blivit för dig?

Jag fick blodtrycksmedicin vilket underlättade allt! Smärtan försvann!

Nu tar jag de inte varje dag kanske en gång i v
  • Polarlantis

Jag äter magnesium som ska hjälpa och det funkar. Visst det känns men är ändå bättre. Men tackar gudarna för amningsnapp!!!

Svar på tråden Reynolds fenomem vid amning