Samsung S4, vad kostar reperationer som mest?
Hej, jag undrar om någon varit i samma sits som mig.
jag skaffade en samsung 4s för ett par veckor sedan, eftersom jag inte hunnit skaffa skydd till den (klantigt jag vet!) har jag behandlat den med största försiktighet. Inatt har den dock ramlat ner från sängbordet (det roliga är att jag tappat min iphone många många ggr på alla golv vi har härhemma men den har inte ens fått en repa), ner på trägolvet.. När jag tog upp den imorse så skimrade den i alla sorters färger på displayen (först såg det ut som att någon ritat ansikten på den, sen blev det lila/grönt och nu är den helt svart). Tycker det är konstigt att den lyckats få sig en sådan smäll (?) så att den har slutat fungera. Jag har tagit ur batteriet men samma sak, kan inte ens skriva in pin-koden. Inga repor eller bucklor eller någonting på telefonen. Chattade med kundtjänst och fick detta svaret:
Din reparation tar mellan 5-7 arbetsdagar från det att serviceombudet tagit mot din hårdvara.Under förutsättning att reservdelar finns. När verkstaden mottagit och undersökt hårdvaran/tillbehöret kommer du få ett mail med tre olika alternativ för godkännande. De alternativ du kommer erbjudas är: Godkänna kostnadsförslaget. Inte godkänna kostandsförslaget men att du vill få tillbaka din telefon och då betala en undersökningsavgift på 390 kronor. Inte godkänna kostnadsförslaget och inte vill få tillbaka telefonen.
Jag undrar bara lite förtvivlat om någon annan varit med om detta bekymmer och vad en reparation av detta kommer att kosta? Finns det några alternativ till att skicka tillbaka den till tele2, eller det är deras reparation som gäller?
tacksam om någon har något svar!