• miwi

    Dåliga spermier...

    Hej,

    Nyligen fått ett testresultat från en utredning jag och min sambo gjort. Alla test var i princip bra förutom SCSA som mäter DFI, något defragmenteringsindex på spermier. Där fick vi över 30%, och vad jag kan läsa mig till är det inte så lätt att blir gravid på naturlig väg med det resultatet.

    Någon som har samma problem och vill dela med sig? Eller har något annat resultat som tyder på dåliga spermier?

    //Miwi

  • Svar på tråden Dåliga spermier...
  • Mimsan1985

    Hej miwi!

    Jag vet inte hur det gått för dig och din kille med er utredning.. Men jag och min kille har varit igenom samma sak. Efter ett antal spermieprov har man sett att han har för då spermier för att han ska kunna göra mig gravid (minns inga exakta siffror) så nu ska vi göra ivf i Gbg och jag började med min hormonstimulering igår! Det känns spännande och vi hoppas såklart på det bästa! Eventuellt får de göra en testikelbiopsi och plocka ur spermier samma dag som äggplocket ska ske men det avförs den dagen efter de sett hur det spermaprovet ser ut. Min kille tycker det känns jätte jobbigt att det är han som är "problemet" men det är jag som måste gå igenom hela behandlingen... Men jag försöker vara positivt och vi gör ju faktiskt det här tillsammans!

    Jag önskar er all lycka till i er strävan efter att få en bebis :)

Svar på tråden Dåliga spermier...