• zazla

Söker recept på kyckling i ugn av Jamie Oliver

Jag vet inte riktigt vart jag ska leta men jag har för mig att han gjorde detta när han hade sitt program på Kanal 5. Han skulle göra Kyckling i ugn och så stoppade han in citroner i kycklingen innan. Men kokade han dem innan eller? Och hur gjorde han mer? Någon som har receptet eller minns hur han gjorde?

• Svar på tråden Söker recept på kyckling i ugn av Jamie Oliver
  • Aihnoa

Min mamma är inte J.O Men hon brukar borsta citronerna, sticka några hål i dom o trycka in dem i kycklingen. Gnugga pullan med salt o peppar. Ev kan du trycka in färsk timjan om du har. Men men, det var ju mamma det inte J.O

• Ankiz

Hmm, jag är inte riktigt säker på om det är samma som jag har sett, men då skulle man iaf blanda olivolja, vitlök, rivet citronskal + saft och rosmarin och sedan gnida in kycklingen med blandningen. Dessutom skulle man stoppa in citroner i kycklingen. Men jag vet inte hur han gjorde... Jag brukar gnida blandningen på kycklinfiléer och steka i ugnen! Det blir jättesmarrigt!!

Nu vet jag inte om jag var till någon hjälp med mitt svamliga inlägg, men om jag hade rätt ingredienser så kan det ju vara värt att testa med kycklingfilé...

(Har för mig om att han kokade citronerna lätt innan han stoppade in dem. Och stack hål på dem)

Svar på tråden Söker recept på kyckling i ugn av Jamie Oliver