• Snöviolen

Bråkar och slåss era barn med varandra?

Ja hur är det hemma hos er?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bråkar och slåss era barn med varandra?
  • En blå giraff

Ja! Bråkar och slåss också. Dagligen Rynkar på näsan Har två pojkar på 2,5 och 6,5 år. Mest är det slagsmål om leksaker. Ofta är det lillebror som springer fram och tar eller förstör saker för storebror. Den stora blir då arg och smäller till. Försöker punktmarkera och prata med dem hela hela tiden om att man inte får slåss, eller säger åt storebror att han hellre ska säga åt oss när lillebror jäklas med honom. Han har också ett eget rum dit jag brukar föreslå att han kan gå undan med sina saker om han vill vara ifred från lillebror. Men han vill ändå vara där vi är. Man kan ju heller inte vakta som en hök varenda sekund. Jag har fått rådet att försöka ignorera tjafset också så länge de inte börjar slåss så det försöker jag göra. Blir värre också när en eller båda är hungrig/trött.

• Snöviolen
    En blå giraff skrev 2014-04-26 14:38:07 följande:
    Ja! Bråkar och slåss också. Dagligen Rynkar på näsan Har två pojkar på 2,5 och 6,5 år. Mest är det slagsmål om leksaker. Ofta är det lillebror som springer fram och tar eller förstör saker för storebror. Den stora blir då arg och smäller till. Försöker punktmarkera och prata med dem hela hela tiden om att man inte får slåss, eller säger åt storebror att han hellre ska säga åt oss när lillebror jäklas med honom. Han har också ett eget rum dit jag brukar föreslå att han kan gå undan med sina saker om han vill vara ifred från lillebror. Men han vill ändå vara där vi är. Man kan ju heller inte vakta som en hök varenda sekund. Jag har fått rådet att försöka ignorera tjafset också så länge de inte börjar slåss så det försöker jag göra. Blir värre också när en eller båda är hungrig/trött.
    Så är det hemma hos mig, men här är det lillasyster som håller på. Jag pratar varje dag, men det verkar gå in i ena örat och sen ut i det andra.
  • Heisan

Jag svarade annat då det var de två största som bråkade med varandra som katt o hund, de två minsta bråkar inte med varandra så mycket, lite gräl ibland. 

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Heisan
    Heisan skrev 2014-04-26 16:22:38 följande:
    Jag svarade annat då det var de två största som bråkade med varandra som katt o hund, de två minsta bråkar inte med varandra så mycket, lite gräl ibland. 
    Den äldsta brukade provocera sin bror så att han slog henne, hon var otroligt bra på  det också, o verkade så väldigt oskyldig i konflikterna...
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Kofot

Inte nu men när dom var yngre så bråkade dom ibland.

Svar på tråden Bråkar och slåss era barn med varandra?