• Anonym (rumptittaren)

TJEJER: Uppskattar ni när män tittar på era rumpor/bröst?

Är lite nyfiken på vad ni tjejer / kvinnor / damer tycker om när vi killar lite smånyfiket eller mindre diskret betraktar era rumpor och byst. Känns det genant eller blir ni smickrade?

Tanken slog mig när jag själv häromdagen reflekterade över att jag betraktade en yngre kvinnlig kollegas bakdel.

• Svar på tråden TJEJER: Uppskattar ni när män tittar på era rumpor/bröst?
  • getmydrift

Beror väl på vem som kollar. Om han är snygg i mina ögon och inte klär av mig med blicken är det lugnt. Men fula äckel gubbar undanbedes då skyler jag mig. Likadant gör jag när jag går förbi arbetsplatser för jag gillar inte att arbetsmän tittar på mig med disrespect.

• Anonym (Fy fan)

Personligen tycker jag det är sjukt obehagligt! Speciellt när det är äldre män (jag är 21) eller ett "grabbgäng". Kryper i skinnet bara jag tänker på det!

• Anonym (rumptittaren)
    getmydrift skrev 2014-04-26 15:08:59 följande:
    Beror väl på vem som kollar. Om han är snygg i mina ögon och inte klär av mig med blicken är det lugnt. Men fula äckel gubbar undanbedes då skyler jag mig. Likadant gör jag när jag går förbi arbetsplatser för jag gillar inte att arbetsmän tittar på mig med disrespect.
    Skulle aldrig tänka mig att "klä av nån med blicken", sådär lagom snuskigt. Kan titta för att det känns... typ sensuellt (eller så är jag avis) men vill inte att någon ska känna sig obekväm. Därav reflektionerna. Kollegan jag syftade på gick framför mig, så tvivlar på att hon tog notis om mitt betraktande.
    Anonym (Fy fan) skrev 2014-04-26 15:15:31 följande:
    Personligen tycker jag det är sjukt obehagligt! Speciellt när det är äldre män (jag är 21) eller ett "grabbgäng". Kryper i skinnet bara jag tänker på det!
    Grabbgäng, typ i samma ålder? Nej jag förstår känslan med grabbgäng nu när du säger det.
  • Anonym (nej)

Nej det gör jag inte. När det händer ger jag personen kalla och långa blickar tillbaka. Vad händer? Jo dom börjar flacka med blicken... Det uppskattar jag :)

• Oleanna

Inte direkt, en annan sak om det är ens partner. Börja med hjärnan så kommer resten efter. 
    Personligen tycker jag det är förnedrande och det gör jag klart på ett eller annat sätt.

• EJL

Nä, usch. Ohyfsat och osmakligt! Lika härligt som att jag skulle köra arga leken med valfri snopp med tom blick och hänghaka + tungt flås. OBS jag ser ut som en tjej du inte skulle önska din värsta fiende utseendemässigt.

• taquine

Nej det gör jag inte , behövs inte sägas så mycket mer

If you're going trough hell, keep going/WC
  • Anonym (nej 2)

Nej, det är obehagligt.

• Anonym (xXx)

Finns det verkligen inga kvinnor som kan erkänna att de känner sig bekräftade om en man tittar på deras bröst eller stjärt?

Jag skulle inte tro att så många skulle klä sig i tajta byxor, korta kjolar, trånga toppar, urringning, högklackat etc. om det inte vore så att ni ville visa upp tuttar, rumpor, magar och ben för omvärlden - ni vet ju att män blir kåta av kvinnokroppar så varför bli förnärmade och sura över några uppskattande blickar?

Svar på tråden TJEJER: Uppskattar ni när män tittar på era rumpor/bröst?