• tibi

Spansktalande barn i Stockholm?

Hej! Vi är en familj som för mindre än ett år sedan flyttat till Sverige från Spanien. Vi har en dotter på 2,5 år. Jag är svensk men vi talar alla spanska hemma så vår dotter talar fortfarande mer spanska än svenska, lär dock ändras med tiden. Vi skulle tycka att det vore kul att ge vår dotter möjlighet att träffa andra spanskspråkiga eller tvåspråkiga barn. Det vore också kul att träffa andra föräldrar i samma situation som oss. Någon som känner till om det finns några aktiviteter eller någon grupp med spanska som gemensam nämnare?
    Ha en fin kväll. 

• Svar på tråden Spansktalande barn i Stockholm?
  • therese argus

hej, vet inte riktigt när du skrev detta inlägg men vi vill gärna träffa barn som talar spanska. vi har bott i peru senaste 8 månderna och vår dryga 3 åring snappade såklart upp en hel del. vi pratar svenska/engelska hemma men min man pratar även flytande spanska och är van och blanda alla tre språk. bor på kungshomen, hör gärna av dig via mail.
    mvh
    therese

• guidai

Hej! Jag har ett barn på 16 månader och jag skulle så gärna träffa andra med barn som pratat spanska i stockholm! Vi bor i Bagarmossen. Hör gärna av er! :)

Svar på tråden Spansktalande barn i Stockholm?