• Anonym (klädd­)
    Äldre 26 Apr 23:21
    19119 visningar
    45 svar
    45
    19119

    Hur mycket kläder har du?

    Ofta känner jag att jag har inget att sätta på mig fast garderoben är full med kläder. Gissar att jag inte är ensam om det. Jag har gott om pengar så jag skulle lätt kunna köpa mer men det känns onödigt ändå.

    Så här ser det ut i min (60 cm )garderob:
    3 hyllor tröjor
    1 hylla byxor
    1 hylla shorts och kjolar
    1 hylla tränings och nattkläder.
    60 cm stång till hängande kläder och  ytterkläder
    1 byrålåda underkläder
    2 byrålådor linnen och toppar.

    Så totalt 9 hyllor/lådor med kläder.

    Är detta lite, normale eller mycket?

  • Svar på tråden Hur mycket kläder har du?
  • Äldre 26 Apr 23:38
    #1

    Oj....

    Jag har som du, ungefär, men ta bort ordet "hyllor" från varje rad..... (undantaget underkläder, då...)


    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Anonym (klädd­) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 23:45
    #2

    Du menar att du har ett par byxor och 3 tröjor som du har varje dag året om?

  • Äldre 26 Apr 23:49
    #3
    Anonym (klädd) skrev 2014-04-26 23:45:35 följande:
    Du menar att du har ett par byxor och 3 tröjor som du har varje dag året om?
    Ja.... eller, nja... snarare..... jag har de inte på mig varje dag året om.....
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Anonym (Malin­)
    Äldre 26 Apr 23:57
    #4

    Du verkar väl ha normalmycket med kläder. Vad tycker du själv? Jag har 6 byrålådor och 3 garderober med kläder. Alldeles för mycket kläder och ändå har jag aldrig något att sätta på mig. Så jag är i startgroparna att hoppa på project 333, där man bygger upp en capsule wardrobe som innehåller 33 plagg att användas i 3 månader. Där man så helst ska kunna kombinera de flesta plaggen med varandra. Var 3:e månad byter man ut några av plaggen så att garderoben blir årstidsanpassad. Men man ska fortfarande bara ha 33 plagg i sin garderob. En rejäl utmaning! Fördelen ska vara att man bara har plagg som man trivs i och som man använder och som kan kombineras med varandra. Läs mer här: theproject333.com/getting-started/

  • Anonym (klädd­) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 23:58
    #5

    Ok, du har kjolen medan du tvättar byxorna? Eller går utan kläder ibland?

  • Äldre 27 Apr 00:00
    #6

    Jag har:

    2 par jeggings (Cubus, älskar dom!

    1 par jeans

    3 klänningar

    2 par strumpbyxor

    4 linnen

    2 t-shirts

    2 cardigans

    3 tröjor

    9 par sockar

    8 par trosor

    2 bh-ar

    3 jackor (regn, vinter och en skinn)

    2 mössor

    3 par vantar

    Och det ryms i tre byrålådor + klänningarna och jackorna som hänger i en garderob.

  • Äldre 27 Apr 00:01
    #7
    Anonym (klädd) skrev 2014-04-26 23:58:33 följande:
    Ok, du har kjolen medan du tvättar byxorna? Eller går utan kläder ibland?
    Bådadera händer väl.... eller... antingen eller, snarare =P
    I am no bird; and no net ensnares me: I am a free human being with an independent will. Charlotte Brontë
  • Äldre 27 Apr 00:07
    #8
    Anonym (Malin) skrev 2014-04-26 23:57:04 följande:
    Du verkar väl ha normalmycket med kläder. Vad tycker du själv? Jag har 6 byrålådor och 3 garderober med kläder. Alldeles för mycket kläder och ändå har jag aldrig något att sätta på mig. Så jag är i startgroparna att hoppa på project 333, där man bygger upp en capsule wardrobe som innehåller 33 plagg att användas i 3 månader. Där man så helst ska kunna kombinera de flesta plaggen med varandra. Var 3:e månad byter man ut några av plaggen så att garderoben blir årstidsanpassad. Men man ska fortfarande bara ha 33 plagg i sin garderob. En rejäl utmaning! Fördelen ska vara att man bara har plagg som man trivs i och som man använder och som kan kombineras med varandra. Läs mer här: theproject333.com/getting-started/
    Ja, jag tycker ju att jag har mycket, men ändå aldrig nåt att sätta på mig. Sambon har nog ungefär samma + 1 m stång med skjortor. Däremot min mamma och syster har enormt mycket mer. Typ en hel walk in closet och mer där till bara till kläder. Alltså kanske dubbelt så mycket som du. Men det känns rätt extremt så jag ska nog inte jämföra med dom.

    33 plagg låter spännande. Och lite. Om det inkluderar vardag, jobb, fest, träning, ytterkläder osv.
  • Scoops
    Äldre 27 Apr 00:20
    #9

    Jag har väl ett 25 tal tröjor linnen, t-shirts, cardigans och långärmade tröjor inräknat. 7 par långbyxor, 4 par shorts, några kjolar och 7 klänningar. Sen lite träningskläder och en hög underkläder/strumpor. Räcker finfint :) Jag är i och för sig duktig på att sortera ut kläder som jag inte använder. Däremot är jag en riktig samlare av jackor, tror jag har kring 10 jackor i klädkammaren :O

  • Äldre 27 Apr 00:28
    #10

    Oj.. Jag äger alldeles för mycket kläder. Använder typ tre klänningar, två par jeans och några linnen och koftor.

Svar på tråden Hur mycket kläder har du?