• Äldre 27 Apr 00:11
    6577 visningar
    10 svar
    10
    6577

    Var köper ni scrapbooking papper?

    Ja, helt enkelt - Vart köper ni ett scrapbooking papper?

    Tips på sidor online med bra priser och bra utbud?


  • Svar på tråden Var köper ni scrapbooking papper?
  • Unique­Snowfl­ake
    Äldre 27 Apr 00:38
    #1

    Vet inte om folk fortfarande håller på med scrapbooking, men Panduro Hobby har väl ett stort sortiment.

  • Äldre 27 Apr 10:31
    #2

    Uppenbarligen använder folk såna papper, för det säljs ju ännu. Har kikat på Panduro, men hittade inte så mkt som föll mig i smaken tyvärr. Tänkte om någon hade tips på andra bra sidor :)

  • Unique­Snowfl­ake
    Äldre 27 Apr 16:28
    #3

    Ok. Jag googlade "Scrapbooking papper" och fick upp en mängd webbsajter som säljer sånt. Men jag kan inte rekommendera någon

    Exempel på websajter

    www.pyhobby.se/papper-c-65.html

    www.scrapbruket.com/

  • Unique­Snowfl­ake
    Äldre 27 Apr 16:30
    #4

    Här är en till butik som ligger i Stockholm
    www.slojd-detaljer.se/sok

  • Mizzlu­ndell
    Äldre 27 Apr 18:11
    #5

    Kristinas scrapbooking har en hel del, magnolia har massa sen har tradera en hel del också.

  • Äldre 7 May 17:30
    #6
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-27 00:38:04 följande:
    Vet inte om folk fortfarande håller på med scrapbooking, men Panduro Hobby har väl ett stort sortiment.
     Scrapbooking är jättestort!! Jag har hållit på i nästan 15år, och hobbyn bara utvecklas och växer.

    Panduro har ett eget märke med scrapsaker (papper, stämplar, band m.m.), och vill man ha något av det kan man såklart handla där, men de andra märken som Panduro tar in brukar då kosta många gånger mer, jag har sett 100% påslag jämfört med rena scrapbutiker.
  • Äldre 7 May 17:42
    #7

    Några av de butiker jag handlar från. Gäller det papper går jag först till den översta butiken, men det är personlig smak. Olika butiker tar in olika märken, så man får komma fram till vad man gillar och sedan hitta en butik som säljer detta. De flesta butiker har också en blogg där man kan hitta inspiration och länkar.

    www.ciliinpapers.se/index.html
    www.scrap-perra.se/
    www.scrapfabriken.se/myshop_start.php
    kristinasscrapbooking.se/
    www.pyhobby.se/
    scrapbooking4you.se/
    www.scrapbruket.com/

  • Äldre 20 Jun 15:52
    #8

    Scrap-perra och Kristinas scrapbooking är två av mina favoriter. Sen har jag upptäckt att det är ganska kul att trycka egna papper med hjälp av schabloner och stämplar. Då använder jag vanligt vitt akvarellpapper som bas.


    Följ dina drömmar
  • Äldre 5 Aug 02:28
    #9

    Jag vet inte vart du finns men Gävle har en Scrapbookingmässa varje år , i början av året så om du har vägarna förbi i början på nästa år kan du ju svänga dit! :)

    Annars Panduro Hobby Outlet i Ullared tycker jag har bättre papper än det som är det aktiva sortimentet på Panduro :)

  • Äldre 18 Sep 09:38
    #10

    Jag brukar beställa Online. Oftast från www.kristinasscrapbooking.se eller www.pysseltagen.se, men ibland också från exempelvis scrappweb.se/

    Förut köpte jag helst lösa ark, men sedan jag börjat göra minialbum köper jag hellre block/pack med papper. Något jag märkt att svenska butiker ofta har mer begränsat av. 

    Det kan vara värt att söka runt och göra en prisjämförelse. 

Svar på tråden Var köper ni scrapbooking papper?