• Skytten

Ska bebisen sova i pyjamas?

I dag var vi på bvc och vägde vår 2 veckor unge son och han hade bara gått upp 10 gram på fem dagar.
    Därför fick vi rådet att ha mössa på honom dygnet runt och så ska han vägas igen om fyra dagar. Tydligen går det åt energi när han ska hålla det stora huvudet varmt.

Vi har en väldigt varm lägenhet (23-25 grader) så vi har låtit vår lillis sova i blöja med tunn filt över sig och så sover han bredvid oss.
    Men nu när vi fick möss-rådet blev jag villrådig. Ska han kanske sova med pyjamas också? Gör de annars av med all sin energi när de försöker hålla kroppsvärmen?

Hur gör ni med pyjamas? Jag är så rädd att det ska bli för varmt. Vi har ju kännt på honom under nätterna och han har verkat ha en bra kroppstemperatur.

• Svar på tråden Ska bebisen sova i pyjamas?
  • FiaLisa75

Eric sover i en kortärmad body nu på sommaren, extrem varma dagar har han bara sovit i blöjan.
    Jag tror att en pyjamas blir för varmt, iallafall om han sover i samma ru som er.
    Kör på som du gjort tidigare och lita på din insikt. Om han blir för varm när han sover kommer han nog att vakna stup i kvarten.
    Lycka Till!

• MacKay

Min dotter sover i pyamas, men utan täcke och strumpor..

• Tingeli

min son sover i body, men i vintras sov han i pyamas

• FruSöderström

blöja nu när det är varmt, annars pyjamas

• Jennie Brunflo

Body nu på sommaren och pyjamas på vinter.

De har svårt att hålla kvar värmen i kroppen de små.

• Vilmagbg

Vi son sover med body och har ett tunnare sommartäcke i sin säng men han sover större delen av natten i min säng.

• skidan

Amelie sover i pjamas, täcke och filt sparkar hon av sig.

• Spixie

Våran son sover i body och utan strumpor.

• Matilda

Henna sover i bara blöja.. hon skulle ju inte kunna sova med någon pyjama eller body, men när de e svalare på måste man ju ha nåt mera på henne!

• Axel och Vidas Mamma

Axel sover i t-shirt både på sommaren och på vintern.. Men han är nu 2 år..
    Vida har varierande body, pyjamas och bara blöja beroende på hur vädret ute är..
    Om det regnar så är det alltid lite kallare och då får hon pyjamas och strumpor på sig..

Svar på tråden Ska bebisen sova i pyjamas?