Pizza en sockerbomb?
Jag hade i tron om att pizzan har en massa kolhydrater. Liksom allt vad kroppen behöver. Däremot hörde jag att man bör äta halva pizzan per gång. Då den har alldeles för mycket kalorier och det är det som gör en tjock. Självklart var jag medveten förut att pizza var onyttigt.men efter jag läste någonstans på nätet att den har för mycket kalorier. Och hemligheten med att äta pizzan på ett nyttigt sätt är att spara hälften. Alltså äta hälften, och sedan äta den andra halvan nästa dag. Jag är en person som är rätt smal. Och älskar att träna. Efter några tränings rundor, så märker jag knappt någon resultat. Jag tränar för att det känns skönt och att det är kul. Men visst vill man gärna ha resultat också som bonus. Så därför åt jag hela pizzan, köpte pizza oftare. Och sedan tränade. Nu har jag ätit fyra dagar i rad. Alltså pizza. Och nu har man fått informationen om att pizzan innehåller en mängder med socker. Nu har jag totalt slutat ätit pizza. Förmodligen kommer jag äta det då och då. Det skadar väl inte? Men min fråga är, är den verkligen sockerbomb? Det spelar inte så stor roll längre om den innehåller en massa socker. Jag har bestämt mig. Det skall bli som förut igen, alltså göra sin egna mat. Men jag undrar av nyfikenhet. Är pizza en sockerbomb? Eller åtminstonen innehåller en massa socker. Tack på förhand!