• nightworker

OBH Nordica (värmefilt) eller?

Hej! Jag vet att en liknande tråd redan har tagits upp men jag skulle uppskatta lite hjälp i alla fall. Det handlar om värmefiltar.

Det vanligaste är nog att man investerar i en värmefilt under årstiden som inte hör till denna, men eftersom jag sitter ute mycket på kvällarna under sommaren och vet att kylan tränger sig på så fort solen går ner så tänkte jag att en värmefilt kunde vara lösningen på problemet? Jag kan investera i en värmefilt på ca tusen kronor, men jag undrar om det är värt det. 

Är du nöjd med din värmefilt, vilket märke har den, vad kostar den och rekommenderar du den? 
  • Svar på tråden OBH Nordica (värmefilt) eller?
  • Bitchos

Jag har en OBH-nordica elfilt och det är den bästa present min sambo har gett mig. Det finns flera lägen på den; 1-9 där 9 är varmast. När man är lite frusen och lägger sig under den ryser man av behag. Man ska även kunna tvätta den plus att den ska stänga av sig efter x antal timmar som säkerhet. Väl investerat och går den sönder kommer jag att köpa en ny. Du kan helt klart ha den kalla kvällar. Tror den kostade ca 800 kr och är inköpt 2-3 år sedan. Kan starkt rekommendera den!

• nightworker

Schysst! Om du föreställer dig att du sitter på en gräsmatta en sen sommarkväll/natt, skulle du tro att den värmer då? Är kanske värt det då! 

• Anna86

Har en Menuett med 5 olika värmelägen och tidsinställning så den går ner på lägsta värmen efter 1-8 timmar. Den går att tvätta och är helt underbar! Hade den med när jag var på en mässa och la den underst mot betonggolvet så det inte skulle vara så kallt när vi behövde sträcka ut oss en stund och det var så varmt och skönt! Vet tyvärr inte pris då jag fått den men skulle gissa på runt 500.- Kommer absolut köpa en till sån här när den här är utsliten! Tror den är köpt på Jula/Biltema eller liknande :)

Har även en mindre värmefilt; Fasett,  med 4 värmelägen och tidsinställning på 1-4 timmar. Men den tar längre tid på sig och blir inte lika varm och skön. Även den går att tvätta. Har för mig att den gick på ca 300.- och vet att den är köpt på Rusta. Kommer inte köpa en sån här igen.

• nightworker
    Anna86 skrev 2014-04-27 13:17:49 följande:
    Har en Menuett med 5 olika värmelägen och tidsinställning så den går ner på lägsta värmen efter 1-8 timmar. Den går att tvätta och är helt underbar! Hade den med när jag var på en mässa och la den underst mot betonggolvet så det inte skulle vara så kallt när vi behövde sträcka ut oss en stund och det var så varmt och skönt! Vet tyvärr inte pris då jag fått den men skulle gissa på runt 500.- Kommer absolut köpa en till sån här när den här är utsliten! Tror den är köpt på Jula/Biltema eller liknande :)

Har även en mindre värmefilt; Fasett,  med 4 värmelägen och tidsinställning på 1-4 timmar. Men den tar längre tid på sig och blir inte lika varm och skön. Även den går att tvätta. Har för mig att den gick på ca 300.- och vet att den är köpt på Rusta. Kommer inte köpa en sån här igen.
    Grymt! Blir en värmefilt, lite kluven bara på vilket märke jag ska välja. haha
  • Bitchos

På 9:an blir det riktigt varmt så det finns inte en chans att du kommer att frysa. Dock behöver du en förlängningssladd om du ska sitta på gräsmattan ;)

Svar på tråden OBH Nordica (värmefilt) eller?