• kurdiskgrabb

    Ni som skaffade tvilling på konstgjord väg - Hur gick ni tillväga?

    Jag och min käresta pratar barn och jag har alltid varit förtjust i tvillingar. 


     


    Ni som skaffat tvillingar på konstgjord väg: 


    Hur såg processen ut?


    Gick allt som ni ville?


    Vad gick bra och vad gick mindre bra? 


    Vad borde vi se upp med att göra? 


     


    Många frågor, väntar mig många svar Flört

  • Svar på tråden Ni som skaffade tvilling på konstgjord väg - Hur gick ni tillväga?
  • Dr to be

    "Förtjust i tvillingar"- men skärp dig människa. Två gulliga bebisar, fullgångna och friska och fluffiga rosa moln- är det de du ser framför dig?

    En enlinggraviditet innebär risker men tvillinggraviditet är FULL av risker och komplikationer. Googla tts och premaruritet och läs på. Visst går det bra i många fall men en tvillinggraviditet är per definition en riskgraviditet. Det finns en anledning varför man inte sätter in två befruktade ägg vid IVF i Sverige.

  • Dixie
    kurdiskgrabb skrev 2014-04-27 23:57:47 följande:

     Ni som skaffat tvillingar på konstgjord väg: 


     


    hur menar du att detta ska gå till? 

    ivf finns ju till för de som har svårt att bli gravida naturligt, inte för att någon gärna vill ha tvillingar…..
  • Jag är bara jag

    Det krävs mycket för att ö.h.t få två embryon insatta i Sverige,görs aldrig som första steg. Målet är dessutom aldrig tvillingar utan att öka chansen för ett barn. Jag åker utomlands och sätter in 2 varje gång och har inget emot tvillingar,men målet är ju barn ö.h.t!

Svar på tråden Ni som skaffade tvilling på konstgjord väg - Hur gick ni tillväga?