• Anonym (oroli­g)
    Äldre 28 Apr 00:11
    8783 visningar
    0 svar
    0
    8783

    Migrationsverkets regler ?

    Hej ! Jag är mycket orolig över mig o min mans nuvarande situation.Det är så, att han är från Tunisien och har åkt dit för en vecka sedan för att söka sitt uppehållstillstånd där.Jag var gravid med honom, men nu så har jag fått missfall...Det värsta var att blödningarna började samma dag som han åkte iväg.Migrationsverket säger att om man väntar barn så får man förtur. Är man endast gift , så är väntetiden 11 månader. I slutet på juni ska han på sin intervju i Tunisien, efter det så ligger ärendet på migrationsverkets bord.Min oro är att nu när vi inte längre är gravida, måste vi då vänta i 11 månader på att han ska få komma hit ? Eller tar dom någon som helst hänsyn till att vi fick missfall ? Jag har redan barn sedan tidigare, och det gör att jag inte bara kan åka iväg helt utan vidare för att träffa honom heller...Varken jag eller han har någonsin kännt oss så här ensamma och maktlösa..Det är ingen rolig händelse vi gått igenom..Tror inte att allting har kommit ut från magen ännu heller, ska på gynundrrsökning imorgon..Jag känner mig bara helt tom inombords, och utan honom känner j ag mig halv..Vi såg fram emot intevjun o att han skulle få sitt uppehållstillstånd här i Sverige, och barnet som skulle komma i November..Nu är vi bara oroliga över vad som komma skall../ Ledsen o orolig....

Svar på tråden Migrationsverkets regler ?