Fidelisen skrev 2014-04-28 11:59:11 följande:
Summan i orange kuvertet för barnår är säkert för det första barnet isf, om du bara har ett till barn dvs.
Det bästa du kan göra är att ringa och prata med kundtjänst, där kan de besvara dina frågor på ett bra sätt och du har möjlighet att ställa följdfrågor. De kan även se vem som har fått vilka barnår osv.
Jobbar själv där, men är föräldraledig just nu

Då jag inte kan se hur barnåren är fördelade eller dina uppgifter känner jag mig lite "blind" så att säga.
0771 - 776 776
Sällan några längre köer.
Jaha! Men vilken tur då att jag stötte på just dig!
Tycker du 105000 kr är en rimlig summa för 1 barnår?
Första barnet är fött 2011 och jag var hemma ca 1,5.
Andra barnet föddes för 6 månader sedan och jag kommer förmodligen vara hemma 1,5 år igen.
Beställde blanketten för "Anmälan - Vem av föräldrarna som ska få pensionsgrundande belopp för år med små barn. Har nu fått hem den men även 2 ex av "Anmälan av pensionsrätt för premiepension". Vad är det för blankett? Menas det att jag även ska ta över pensionsrätten? Hur funkar det? Jag sökte ju bara blankett för barnår, inte hela pensionsrätten. Gör jag det så går väl makens pensionsrätt till mig och han får inte ut nåt av den? Det blir ju inte mycket kvar då.
Om jag får tid att ringa gör jag det men just nu är det svårt att finna tid att prata i telefon i lugn och ro.