Hej! Jag känner exakt samma längtan efter barn, bara det att i mitt fall så vill sambon också att vi skaffar barn. Vi längtar båda två jättemycket, men det är ekonomi och jobb som sätter stopp för oss :( Vi vill ha jobb båda två (nu har vi bara min inkomst) innan vi vågar bli gravida.
Vill varna er lite, ni som slarvar med preventivmedel och kör oavbrutet. Jag och sambon gjorde detta och vi blev gravida i början av året. Man har liksom gått runt och trott att vi kommer inte bli gravida än, det brukar ju ta många månader av försök så lite slarv här och där gör nog inget... men det tog sig på ett försök när vi slarvade med kondomen! Det kom såklart som en chock för oss, för vi sitter verkligen i en dålig ekonomisk situation, sambon har varit långtidsarbetslös utan a-kassa och är även deprimerad som resultat av detta. Vi längtar så efter att bli föräldrar, men ville inte att det skulle ske på detta sätt, med stress och oro och kämpig ekonomi, så vi beslutade oss för en abort. Vi ville att barnet ska vara 100% välkommet, och att det ska få en trygg start med två föräldrar som mår bra.
Nu längtar jag ÄNNU mer efter barn. Jag har fått vara gravid i några veckor, liksom fått en försmak av det hela, och det känns så sorgligt att vi inte kunde behålla. Men min sambo behöver verkligen få komma upp på banan igen, komma in på arbetsmarknaden (nu går han en kurs som förhoppningsvis ger jobb efter sommaren). Vi kommer sätta igång så fort han har fått jobb, för vi känner oss båda så redo att bli föräldrar. Vi vill inte vänta längre än nödvändigt.
Ville bara skriva här för att jag inte har någon att prata med om detta. Jag längtar så rysligt mycket. Såg precis en bekant på FB som nu officiellt ska ha barn i september, och det är ju den månaden VI skulle fått en bebis om vi hade behållt. Har gråtit hela morgonen för att längtan är så stark. Så jag säger bara att om er partner inte är redo än, sätt er inte i en "oops, jag är gravid"-situation som han eventuellt inte kommer trivas i. Visst finns chansen att han i en sådan situation helt plötsligt känner sig redo och vill behålla, men det kan även bli tvärtom. Det sista man vill göra är ju att tvinga någon in i något. Försök prata om det på ett lugnt och moget sätt, utan press på honom, för att se om ni kan mötas på vägen på något sätt.
Jag hoppas verkligen att vi alla här inne kan få bli gravida snart, med både ordnad ekonomi och villig partner :) Jag känner på mig att jag och min sambo kommer att ha allt ordnat snart, inom 6-9 månader hoppas jag. Vi har gått igenom det här (aborten) tillsammans och det har gjort oss starkare. Det är inget vi är stolta över och inget vi nånsin berättat för någon, men vi har vår längtan efter en familj gemensam och vi vet när vi känner oss redo.