• Anonym (Anna)

sekundär barnlöshet. Hur lång tid rätog det innan ni fick hjälp?

Har en dotter på 2,5 år. Hon var inte direkt planerad men blev till nästan på en gång efter jag slutat med minipiller. Nu har vi försökt skaffa syskon till henne i snart 1 år. Trodde verkligen vi skulle få en till utan problem eftersom det gick så snabbt med dottern. Hir lång tid innan man brukar få hjälp? Vad kan sekundär barnlöshet bero på?

• Svar på tråden sekundär barnlöshet. Hur lång tid rätog det innan ni fick hjälp?
  • Dutten6

Hej vi har en son på snart 6 år. Har försökt få ett syskon i 4.5 år men inget har hänt. Började utredning i höstas, inget fel på oss. Har precis gjort en insemination som tyvärr misslyckades men ska försöka nästa vecka igen. Mår psykiskt dåligt av detta då det aldrig tar sej.

• Molly1

Det tog tio år för min bror och hans fru. Sen skickade hon sitt blod på test och det visade sig att hon hade för mycket koppar i blodet. Fick kostråd, och två månader senare var hon gravid.

• Anonym (Anna)

Hur får man för mycket koppar?

Molly1 skrev 2014-04-28 22:36:40 följande:
    Det tog tio år för min bror och hans fru. Sen skickade hon sitt blod på test och det visade sig att hon hade för mycket koppar i blodet. Fick kostråd, och två månader senare var hon gravid.

• Molly1

Hon har jobbat som guldsmed tidigare, tror det hade med det att göra.

Svar på tråden sekundär barnlöshet. Hur lång tid rätog det innan ni fick hjälp?